تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مصلاها برای ارتقای علمی و فرهنگی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ آیت‌الله سیدحسن عاملی در همایش مشترک ائمه جمعه شهرهای استان  اظهار کرد: مصلاها قلب فرهنگی مناطق مختلف بوده و استفاده از ظرفیت مصلاها برای تبدیل به کلاس‌های تقویتی علمی و فرهنگی ضروری است و علاوه بر آن، استفاده از ظرفیت‌ مصلاها در توسعه عدالت آموزشی نیز می‌تواند موثر‌ باشد.

وی با اشاره به این‌که آموزش‌وپرورش حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین نهاد است، افزود: اغلب مشکلات ریشه فرهنگی و تربیتی دارد و قانون ناتوان از مقابله با همه آن‌ها است و نمی‌توان نیروی انتظامی را موظف به نظارت بر تمام بی‌قوانینی‌ها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل ادامه داد: آموزش‌وپرورش نقش مهمی در فرهنگ‌سازی میان مردم دارد و نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از منابع راهکاری جز ورود آموزش‌و‌پرورش به این عرصه ندارد.

وی افزود: استان اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها از شرایط اقلیمی و آب‌وهوای بی‌نظیری برخوردار بوده و ورود بیش از ۴۰۰هزار خودرو در تعطیلات روزهای خرداد‌ماه نشان‌دهنده پتانسیل بالای این استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: همه مسائل و مشکلات و افت علمی را نمی‌توان متوجه بیماری کرونا دانست و ورود مسئله فضای مجازی و بعضی تاثیرات منفی در بین جوانان و نوجوانان را نباید نادیده گرفت.

 

کدخبر: 802990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟