حمایت بنیاد احسان از ۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز مستعد اردبیلی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مسئول قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان گفت: یکهزار و ۵۰۰ دانش‌آموز مستعد در حوزه تربیتی و آموزشی استان اردبیل شناسایی شده است که مورد حمایت این بنیاد قرار خواهند گرفت.

 فرشید سلیمی در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به امضای تفاهم‌نامه ای در این زمینه اشاره کرد و افزود: طبق این قرارداد بنیاد احسان متعهد شده بیش از ۵۵۰۰ بسته لوازم التحریر را در مناطق محروم استان توزیع کند.

وی همچنین از توزیع ۳۵۰۰ بسته کمک آموزشی به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان اردبیل خبرداد و گفت: علاوه بر این هفت مدرسه دوره دوم برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان اردبیل توسط نیروهای مردمی تجهیز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این نشست اظهار کرد: دوران کرونا نواقص و کاستی‌هایی را در فرآیند یاددهی و یادگیری ایجاد کرد که آسیب‌های آشکار و پنهان آن در مناطق محروم و آسیب‌پذیر بیشتر نمود یافت.

کلام‌الله صفری کلاس‌های تابستانی را فرصتی استثنایی برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دانست و افزود: با اجرای این طرح می‌توان دانش‌آموزان لازم‌التوجه را شناسایی و از ترک تحصیل آنها جلوگیری کرد.

وی افزود: دانش‌آموز، والدین و مدرسه سه ضلع آموزش هستند که عدم حضور و نقش آفرینی یکی از این ضلع‌ها می‌تواند آسیب‌هایی به چرخه تعلیم و تربیت  وارد کند.

صفری با اشاره به اینکه در حوزه آموزش ۲۰ برنامه عملیاتی و در حوزه پرورشی ۳۰ برنامه تدوین شده است، گفت:  داشتن جامعه‌ای سالم بدور از هر گونه آسیب ، آموزش و پرورش و معلمانی توانمند می‌خواهد که در جامعه جریان‌سازی کنند.

 

کدخبر: 802642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟