لرستان نیازمند طرح های سرمایه گذاری برای بکارگیری ظرفیت ها است

به گزارش رکناازلرستان، فرهاد زیویار روز پنجشنبه درجلسه بررسی طرح‌های محرومیت زدایی و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار کرد: ۱۰ میلیارد متر مکعب روان‌آب و چشمه های طبیعی در لرستان وجود دارد که کمتر از ۱۵۰ میلیون مترمکعب از آن ذخیره می‌شود.

 

وی به ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان اشاره کرد وافزود: این استان با دارا بودن بیشترین ظرفیت گردشگری می تواند قطب گردشگری غرب کشور باشد اما متاسفانه زیرساخت‌ها برای این کار فراهم نیست.

 

استاندار لرستان به برخی ظرفیت های تولیدی در استان اشاره کرد وگفت: این استان در حوزه سنگ تزیینی و پرورش ماهی نسبت به  استان های غیر ساحلی رتبه نخست را دارد که امیدمی رود بنیاد مستضعفان در این حوزه به لرستان نگاه ویژه داشته باشد.

 

وی بر بکارگیری ظرفیت های لرستان در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و افزود: ظرفیت های بالقوه مناسب و مطلوبی در زمینه های مختلف در لرستان وجود دارد اما یکسری اقدام ها در گذشته موجب شده همچنان محروم بماند.

 

زیویار به در پیش بودن پیاده روی اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و یادآورشد:با توجه به این که استان لرستان یکی از معبرهای زائران کربلای معلی است اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های مواصلاتی استان ضرورت دارد در دستور کار قرار گیرد.

 

 استاندارلرستان معضل زنان کار در این استان را نگران کننده دانست و گفت: این معضل نیز نیاز به توجه و رسیدگی دارد که مستلزم سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال زنان می باشد و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان برای زیرساخت‌های موردنیاز اشتغال زنان کار دلفان ضروری است.

 

کدخبر: 801456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟