۱۳۲۰میلیارد تومان جهت نصب سایت تلفن همراه درایلام سرمایه گذاری شد

به گزارش رکنا از ایلام؛ حشمت اسدی مدیرمخابرات منطقه ایلام ،از نصب ۲۹۹ سایت تلفن همراه در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۴۳۹ تکنولوژی ۴g و ۳۵۶ تکنولوژی ۳g و ۲۹۹ تکنولوژی ۲g در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: از سال ۹۳ و با برنامه ریزی های انجام شده سایت تلفن همراه (۳g) و (۴g) در سطح استان فعال و قبل از آنها تنها (۲g) بوده است.

مدیر مخابرات منطقه ایلام گفت: بر اساس اخرین گزارش فصلی ارسال شده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ وضعیت پوششی اپراتور همراه اول در استان ایلام اعلام شد.

وی ادامه داد: در این راستا پوشش جمعیت شهری ایلام با ۴۳۷ هزار و ۶۸۷ نفر معادل صد درصد و جمعیت روستایی با ۱۷۰ هزار و ۶۷۳ نفر نیز ۸۲٫۲ درصد است.

اسدی افزود: همچنین پوشش جمعیتی به تفکیک تکنولوژی در استان  (۲g ) 93.8 درصد، (۳g ) 81 درصد و (۴g ) 77 درصد است.

وی گفت: وضعیت پوششی جاده ای به تفکیک اصلی و فرعی در استان ایلام (۲g ) 1391 کیلومتر، (۳g ) 805 کیلومتر و (۴g ) 356 کیلومتر است. به گفته ی مدیر مخابرات منطقه ایلام، هم اکنون وضعیت پوشش روستایی در ایلام  (۲g ) 712 درصد، (۳g ) 512 درصد و (۴g ) 283 درصد است.

وی یادآور شد: حجم سرمایه گذاری انجام شده که عمده از منابع خارج از استان بوده حدود ۱۳۲۰ میلیارد تومان است. مدیر مخابرات منطقه ایلام خاطرنشان کرد: بطور میانگین برای نصب هر سایت ۳g و ۴g حدود ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

ایلام/کوثر موسوی

 

کدخبر: 800220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟