طرح قرار دوازدهم بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب با مشارکت در راستای محرومیت زدایی

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، حجت الاسلام رضا نوروزی افزود:  این طرح از سال گذشته در استان با محوریت بقاع متبرکه در حال اجراست که هر بقعه به تناسب توانایی خود خدماتی جهت محرومیت زدایی و دست گیری از جامعه هدف اجرا می نماید. این طرح از ابتدا با تهیه بسته های معیشتی از طریق مراکز افق بقاع متبرکه و هیات امنا در دوازدهم هر ماه توزیع می شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: خدمات این طرح پس از اجرا، تنوع بیشتری یافت و در عرصه درمانی، توزیع نان صلواتی و اقدامات فرهنگی و حمایتی خدمات مختلفی به جامعه هدف با محوریت بقاع متبرکه و به صورت غیرمتمرکز و بنا به نیاز محلات ارایه شده است و گاها ممکن است در دوازدهم هرماه چندین بقعه اقدام به اجرای طرح قرار دوازدهم با ارایه انواع خدمات نماید.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «نشاط معنوی» عنوان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و ایام فراغت تابستانه دانش اموزان، امسال نیز طرح نشاط معنوی همچون سال های گذشته با تنوع خدمت در بقاع متبرکه اجرا می شود.

 وی افزود: طرح نشاط معنوی دارای تنوع در بحث امور ورزشی، علمی، فرهنگی، هنری، دینی و غیره است که در بحث معرفتی مبلغین بومی و اعزامی کلاس های مرتبط را برگزار می نمایند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه تصریح کرد: امسال با توجه به تعطیلی بقاع به دلیل شیوع بیماری کرونا، کلاس های ذکر شده به صورت حضوری برگزار می شود و حتی این کلاس ها در نقاط دور دست استان با محوریت بقاع متبرکه برگزار می شود و این برنامه در طول ۴۵ روز برگزار می شود.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به عناوین کلاس ها اضافه کرد: محوریت کلاس ها انواع رشته های ورزشی، کلاس زبان خارجه، کلاس های هنری، گلدوزی، خطاطی، نقاشی، معرفتی، قرآن و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی زیر نظر مربیان با تجربه چ می باشد.

وی بیان کرد: مخاطب کلاس های طرح نشاط معنوی، دانش آموزان از رنج های سنی مختلف و پایه های متفاوت است و غالبا دانش آموزان پایه ابتدایی استقبالی بیشتری از کلاس ها دارند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به حضور مبلغین در طرح نشاط معنوی گفت: امسال ۱۰ مبلغ از استان قم در غالب مبلغین مذهبی اعزامی و ۱۰ مبلغ بومی از استان قزوین در کلاس های معرفتی در طول ۴۵ روز در طرح نشاط معنوی حضور دارند.

 

کدخبر: 800212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟