حوادث رانندگی در کمین عابران پیاده

به گزارش رکنا از اصفهان،سرهنگ "محمدرضا محمدی"بیان داشت: بر اساس ماده ۱۴۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی در گذرگاه عابر پیاده که چراغ راهنمایی و رانندگی یا چراغ عابرپیاده نداشته باشد حق تقدم عبور با عابر پیاده بوده و رعایت این حق تقدم توسط رانندگان وسایل نقلیه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اکثر عابران پیاده ای که در شب دچار حوادث رانندگی شده اند لباس های تیره بر تن داشته اند، گفت: بسیاری از عابران پیاده تصور می کنند که در هر حال و در هر مکانی که هستند چون وسیله نقلیه درحال حرکت را می بینند، راننده آن وسیله نقلیه نیز آنان را می بیند، در صورتی که این تصور صحیح نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: ماهرترین و زبده ترین رانندگان هم در شب و در مواقعی که خیابان ها و جاده ها کاملا تاریک باشد ممکن است دید کامل نداشته باشند. استفاده عابران پیاده از پل های هوایی، زیر گذر خیابان ها، گذرگاه های عابر پیاده و پوشیدن لباس های روشن در شب همه می توانند خطر حادثه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: عابران پیاده می توانند با رعایت نکات ایمنی و اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی برای عبور از عرض خیابان ها و همچنین هنگام انتظار کنار معابر عمومی به پیشگیری از بروز این حوادث رانندگی کمک کرده و سلامت خود را حفظ کنند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 800112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟