جانمایی سه پارکینگ جدید در اطراف مسجد مقدس جمکران

به گزارش رکنا از قم ، زین‌العابدین قراچورلوی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مسئولان مسجد مقدس جمکران برای تعیین تکلیف پارکینگ‌های اطراف این مکان مقدس، اظهار کرد: در این جلسه وضع موجود پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران بررسی شد و پارکینگ‌های یک، دو و سه مورد تأیید قرار گرفت و پیش‌بینی‌شده مقداری فضا به پارکینگ شماره سه افزوده شود.

 

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: پارکینگ شماره چهار نیز مورد تأیید طرفین قرار گرفت و مقرر شد به این پارکینگ نیز فضای بیشتری اختصاص یابد.

 

وی از پیش‌بینی پارکینگ‌های جدید در این منطقه خبر داد و گفت: یک پارکینگ در خیابان امام حسن(ع) و یک پارکینگ نیز در ابتدای خیابان ظهور پیش‌بینی شد که با اصلاحاتی به تصویب رسید.

 

قراچورلوی افزود: پارکینگ بعدی در خیابان حجت جانمایی شده و کار کارشناسی خوبی بر روی آن انجام شد و قرار شده این پارکینگ‌ها به کمیسیون ماده پنج ارائه شود تا تغییرات اساسی شکل‌گرفته تا خیل زائران با آرامش و آسایش در مراسم مختلف این مسجد مقدس حضور پیدا کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه وضعیت موجود پاسخگوی خیل کثیر زائران نیست، خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران مکانی ملی و فراملی است و طبق آمار بیش از ۲۰۰ روز از سال مراسم با حجم زیادی از زائر در آن برگزار می‌شود که حضور این جمعیت عظیم نیازمند امکانات، زیرساخت‌ها و خدمات بیشتر از وضعیت فعلی است که فراهم کردن آن نیازمند مساعدت دولت است.

نظری / قم

کدخبر: 799595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟