مصرف دیتای اینترنت در کردستان ۳۲ درصد افزایش یافت

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ آزاد حکمت اظهار داشت: مصرف اینترنت در سه ماهه اول سال گذشته ۱۵۹ ترابایت بود که در مدت مشابه امسال به ۲۱۰ ترابایت افزایش یافت.

 

وی بر تلاش برای سرمایه گذاری متناسب با نیازهای مردم تاکید کرد و افزود: مخابرات استان در زمینه توسعه اینترنت پرسرعت در حوزه تحقق واگذاری اشتراک در سال جاری رتبه اول کشور را کسب کرد.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: واگذاری ۲۸ پورت VDSl، نوسازی و تبدیل ۳۰ کیلومتر فیبر هوایی به خاکی، نصب و راه اندازی ۵۰ سیستم ارتباطی فیبر نوری، تجهیز CWM در نقاط روستایی، نصب پنج لینک رادیو و ۱۵ تجهیز PDH، از جمله اقدامات مخابرات از ابتدای امسال تاکنون است.

 

حکمت با اشاره به ارتقای ۱۲ سایت همراه اول به تکنولوژی ۳G/۴G و راه اندازی ۲ سایت جدید در سنندج و بانه در سه ماهه اول امسال، افزود: در همین مدت یک هزار و ۴۸۱ پورت تلفن ثابت، چهار هزار و ۶۱۱ پورت اینترنت پرسرعت، ۸۸ پورت FTTH و ۲۸ پورت VDSl در استان واگذار شد.

وی به مشکل پایین بودن سرعت اینترنت در برخی نقاط و محلات شهری استان اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل به دلیل دوری مشترکان از مراکز مخابراتی یا سیم کشی نامناسب داخل ساختمان است که البته برای رفع این مشکل، اقدام به اجرای فیبرنوری می شود.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان اشاره ای به مشکلات قطعی تلفن ثابت در بانه در روزهای اخیر داشت و گفت: این مشکل به دلیل قطع فیبرنوری بین شهری بود که متولی آن شرکت ارتباطات زیرساخت است و ارتباطی به مخابرات ندارد.

 

در حال حاضر ۵۲۱ هزار و ۶۱ مشترک تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۴۹ مشترک تلفن همراه و ۱۳۸ هزار و ۴۶۲ مشترک اینترنت پرسرعت در کردستان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۵۲ درصد است.

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 799497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟