۹۳۶ موقوفه گلستان سند دار می شود

 به گزارش خبرنگار رکنا گلستان، سید محمد حسینی در دیدار با مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار کرد: در دی ماه سال گذشته تفاهم نامه ای بین سازمان اوقاف و بنیاد مسکن کشور‌ مبنی بر سند دار کردن موقوفات و اماکن مذهبی روستاها و شهرهای کوچک توسط بنیاد مسکن منعقد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا قرار است تا پایان شهریورماه تعداد ۹۳۶ موقوفه استان گلستان به شرط تکمیل مدارک توسط اداره کل اوقاف و ارسال ان به بنیاد مسکن سند دار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد اراضی روستایی و شهرهای کوچک استان در مالکیت بنیاد علوی بوده و مجوز اولیه دو هزار و ۴۰۰ موقوفه و اماکن مذهبی در روستاهایی که در  مالکیت بنیاد علوی توسط این بنیاد صادر شده و قرار است این موقوفات و اماکن مذهبی توسط بنیاد مسکن سند دار شود.

 وی ادامه داد: تعداد موقوفات اداره کل اوقاف در روستاهایی در مالکیت بنیاد علوی نبود کمتر از ۲۰۰ مورد است که در صورت تکمیل پرونده برای این موقوفات نیز سند صادر می شود.

حسینی گفت: قرار است در روستاهایی که طرح هادی اجرا می شود و اداره اوقاف دارای املاک وقفی است لیست انها را در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود تا مسیر دسترسی به این اماکن گذهبی و زیارتگاه ها در اولویت اجرای طرح هادی قرار گیرد.

 وی بیان کرد: اداره اوقاف در روستاهایی که پیرامون ان اراضی و یا موقوفاتی دارد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی نماید تا برای اقشار کم درامد در قالب مسکن محرومین احداث شود.اوقاف می تواند خادمین و یا افراد کم درامد خود را برای این طرح معرفی کند که این واحدها در اختیار انها قرار گیرد.

 مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: یکی از طرح های بنیاد مسکن ساخت ابنیه فنی مساجد فضای عمومی و محوطه سازی امامزادگان و غیره بوده که همکاری لازم با اداره کل اوقاف و امور خیریه دارد.

 

کدخبر: 799392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟