ورود دانش بنیان ها در عرصه فرهنگ و هنر یکی از نیازهای استان است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،جعفر احمدی افزود: راه اندازی خانه خلاق و تولید صنایع فرهنگی در مجموعه سعدالسلطنه، یکی از اولویت های پارک علم و فناوری قزوین است.

وی با بیان اینکه فضایی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه برای خانه خلاق در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: آن دسته از شرکت های دانش بنیان که در بحث صنایع خلاق و محصولات هنری و نرم مانند تولید محتوا فعالیت دارند می توانند در این مجموعه مستقر شوند.

وی با بیان اینکه خانه خلاق در بسیاری از استان‌ها افتتاح و فعال شده است، افزود: از آنجایی که شرکت های مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین بیشتر دارای فن و مهارت در حوزه صنعتی و مهندسی هستند، خانه خلاق می تواند فرصت مناسبی برای تولید محصولات دانش بنیان زیست بومی مانند هنرهایی چون نقاشی، رسانه و فناوری های فرهنگی باشد.

وی افزود:در خانه خلاق افرادی که به صورت مستقل در حال فعالیت های فرهنگی هستند می توانند در این مجموعه استقرار یابند.   

رییس پارک علم و فناوری قزوین عنوان کرد: گردهمایی هنرمندان مستقل در خانه خلاق می تواند نقطه عطفی برای هم افزایی هنرمندان و در نتیجه ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های خانه خلاق، اظهار داشت: به عنوان مثال در بحث تولید هنر سرامیک، شرکتی تحت حمایت پارک علم و فناوری قزوین است که در حال حاضر با چندین شرکت ایتالیایی رقابت می کند و تولیدات این شرکت علاوه بر تلفیق هنر اصیل ایرانی آمیخته به طراحی نو و دانش بنیان است و در تلاش هستیم در خانه خلاق بیشتر از ظرفیت هنرمندان ایده پرداز استان بهره ببریم.

احمدی همچنین گفت: خانه خلاق دارای ۲ فضای مشترک و تعدادی فضای کارگاهی و یک فضا مخصوص تولید محتوا است و بالغ بر ۱۲۰ نفر می توانند در این مجموعه به صورت انفرادی و گروهی مستقر شوند.

وی بیان کرد: شرکت های تولید محتوای استان قزوین دستاوردهای خوبی دارند و در بسیاری از فیلم های سینمایی و جشنواره های موفق نقش آفرینی کرده اند بنابراین لازم و ضروری است که در حوزه تولید محتوا برنامه ریزی های بهتری در استان صورت گیرد.

 

 

کدخبر: 799233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟