کمبود امکانات صنایع تبدیلی در استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ حسین پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت اهمیت به جذب و توسعه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی می‌گوید: به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی و خارج از کشور در استان هستیم تا با سرمایه‌گذاری در استان مسیر توسعه را رقم زده و برای توسعه اشتغال و اقتصاد پیشگام باشند.

به گفته او، همچنین به دنبال معرفی و جذب سرمایه‌گذاران با تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان هستیم تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی کسب و کار‌های نوین را در استان ایجاد کرده و با ارتقای تولید دانش‌بنیان واحد‌های تولیدی استان را به وضعیت مطلوب برسانیم.

پیرموذن می‌گوید: به دنبال ایجاد شرایط و بستر‌های لازم برای فعالیت دانش‌بنیان هستیم و در این زمینه ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف مورد نظر استفاده می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار می‌گیریم و با توجه به این که یک هزار و ۴۵ واحد تولیدی به دنبال ایجاد اشتغال برای ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی هستند به دنبال تامین زیرساخت‌های مورد نیاز هستیم.

او می‌گوید: توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان برای تولیدات صادرات محور نیازمند انجام اقدامات اساسی با ایجاد صنایع تبدیلی و تجهیز فناوری‌های نوین است تا توسعه صنایع شرایط لازم برای ورود به بازار‌های جهانی را رقم بزند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه نیازمند تجهیز امکانات صنایع تبدیلی هستیم گفت: باید در راستای تحقق اهداف مورد نظر گام برداشته شود چرا که در حال حاضر با کمبود امکانات صنایع تبدیلی در استان مواجه هستیم و امری لازم و ضروری است تا نسبت به استفاده از فناوری‌های روز و نوین اقدام شود.

 

کدخبر: 798923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟