ثبات در بازار کالاهای اساسی پس از اصلاح سیاست ارز ترجیحی 

 

 

به گزارش خبرنگار رکنا ازارومیه، اورعی افزود: حضور مداوم بازرسان قرارگاه امنیت غذایی در بازار نباید باعث شود که تولید  محصولات کشاورزی تحت شعاع قرار گیرد و از آن غافل شویم. 

وی تصریح کرد: هدف اصلی تشکیل قرارگاه نیز موضوع تولید بوده که نباید از آن غفلت شود چرا که با اهمال در این زمینه لطمات جبران ناپذیری به بخش تولید وارد می شود.. 

وی همچنین افزود: باید از ظرفیت مردم برای ثبات در بازار و نظارت‌ها استفاده کرد تا این طرح مهم دولت که در سال اول کاری خود انجام داده است، به خوبی مدیریت شود. 

اورعی اضافه کرد: هم اکنون کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، قند و شکر به میزان لازم برای عرضه در بازار وجود دارد و در این خصوص هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در کشور نداریم. 

این مسئول با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث تثبیت قیمت ها در درازمدت می شود،  ادامه داد: در شرایط تحریم هستیم و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور وجود دارد و اصلاح ساختاری در حوزه اقتصاد از جمله ضرورت‌های امروز است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تامین امنیت غذایی در استان ، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 42 هزار و 234 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته است که دو هزار و 41 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 61 میلیارد ریال  تشکیل و به مراجع ذیربط ارجاع داده شده است. 

کرامتی افزود: قرارگاه امنیت غذایی به منظور صیانت از سفره مردم و آرامش در بازار و تامین و تدارک کالا‌های اساسی در جهاد کشاورزی تشکیل شده است که اجرای برنامه های این قرارگاه در اولویت قرار دارد. 

وی خاطر نشان کرد: هیچ گونه کمبودی در تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم استان وجود ندارد و در برخی از اقلام نظیر مرغ گرم نیز  مازاد تولید داریم . 

وی ادامه داد: در زمینه کشاورزی قرار دادی نیز کارگزاریهایی که اقدام به فروش و توزیع سموم می کنند باید با جهاد کشاورزی و حفظ نباتات و نیز نظام مهندسی هماهنگ باشند تا سموم خارج از رده توزیع نگردد که در صورت مشاهده  این موضوع با این کارگزاریها برخورد قانونی می شود.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 798917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟