خوشبختانه موفقیت‌های استان گیلان در خصوص مدیریت آب بسیار خوب بوده است

به گزارش رکنا از رشت، محمد جوانبخت  در جلسه شورای کشاورزی آب و منابع طبیعی در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه هدف دولت تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در حوزه وزارت نیرو است، اظهار کرد: در دولت جدید باید پروژه‌های حوزه وزارت نیرو و آب اولویت‌بندی شود لذا در وزارت نیرو بسته پروژه‌های اولویت‌دار بر اساس اثرگذاری دسته‌بندی شده است.

وی با اشاره به تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار وزارت نیرو در طی سه سال آینده گفت: هدف دولت این است تا پروژه‌های مهم تحت عنوان طرح‌های ویژه در طی سه سال تکمیل شود و در استان گیلان نیز پروژه‌های مهمی در حوزه‌های مختلف مثل سدشفارود و پلرود، سدهای لاستیکی، تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب شهر رشت و انزلی وجود دارد.

معاون وزیر نیرو یکی از مشکلات تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار را عدم اعتبار کافی دانست و افزود: در همین راستا و از محل اعتبارات تهاتر و ردیف‌های دیگر که برنامه‌ریزی شده پروژه‌ها دسته‌بندی و سپس تکمیل می‌شود.

جوانبخت با اشاره به کاهش شدید منابع آبی در کشور بیان کرد: به دلیل کاهش بارندگی در کشور متأسفانه منابع آبی در کشور با کاهش مواجه شده و برخی استان‌ها با مشکلات جدی مواجه شدند که دولت برنامه‌های دقیقی برای کاهش مشکلات در تمامی نقاط کشور دارد.

وی وضعیت استان گیلان در خصوص تامین منابع آبی را مناسب دانست و تصریح کرد: در گیلان به دلایل مختلفی با کاهش ۵۰ درصدی منابع آبی مواجه بودیم ولی خوشبختانه موفقیت‌های استان گیلان در خصوص مدیریت آب بسیار خوب بوده است.

به گفته معاون وزیر نیرو در تمامی دنیا، بحث کمبود آب  بسیار جدی بوده و حل این مشکلات باید در سطح فراتر از وزارت نیرو و کشاورزی حل و فصل شود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 798889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟