تثبیت جمعیتی در مناطق مرزی از اهداف نظام است

‍ به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه محمدصادق معتمدیان امروز در جمع مردم شهر نالوس اشنویه اظهار کرد: در همین راستا و در سفر اخیر رییس جمهور به استان و بازدید از مناطق مرزی دستوراتی توسط ایشان صادر شده است تا فرصت بهره برداری از مرزها برای مرزنشینان برای برخورداری از مزایای آن فراهم شود. 

استلندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به برنامه های جهادی دولت سیزدهم و حضور در میان مردم افزود: در همین راستا سفرهای شهرستانی نیز در آذربایجان غربی شروع شده است به طوری که تاکنون ۱۳ سفر شهرستانی در استان انجام پذیرفته است. 

معتمدیان اظهار کرد: در این سفرها تلاش شده است ضمن دیدار بی واسطه با مردم، مدیران دستگاه های اجرایی با مشکلات مناطق مختلف نیز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی پس از انقلاب خدمات زیادی در کشور به ویژه در مناطق محروم و روستایی انجام شده است گفت: علی رغم این اقدامات، کارهایی نیز بر زمین مانده است که باید در جهت رفع چهره محرومیت از این مناطق انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه هدف همه مسوولان تنها کسب رضایت مردم است افزود: استفاده از نظرات و شنیدن مشکلات از زبان مردم برای ما بسیار ارزشمند است از این رو جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای شناخت نیازهای اولویت دار مردم در شهرستان های برگزار می شود تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات شهرداری نالوس نیز تاکید کرد: شهرداری ها نباید متکی به منابع دولتی باشد بلکه باید برای خود منابع درآمدی پایدار ایجاد کنند تا ضمن رفع مشکلات مالی زمینه اشتغال را نیز برای جوانان فراهم سازند.

معتمدیان با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه به شهرداری نالوس در این سفر افزود: ایجاد مجتمع اداری در این شهر در صورتی که فضای لازم برای احداث آن پیش بینی شود در اولویت قرار خواهد گرفت

 

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 798563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟