معاون امور بانوان حزب همت در استان کردستان:«خاتون کوردواری» به معنای زن نمونه و یک واژه اختصاصی برای معرفی جایگاه زنان استان کردستان در زبان عامه و ادبیات است.

به گزارش رکنا از کردستان؛ کویستان عبدالحکیمی معاون امور بانوان حزب همت در استان کردستان در این جلسه که عصر امروز در سالن شماره 2 استانداری استان کردستان با حضور شیوا قاسمی پور نماینده شهرستانهای مریوان و سروآباد استان در مجلس و جمعی از بانوان کار آفرین و فعال برگزار شد، اظهار داشت:«خاتون کوردواری» به معنای زن نمونه و یک واژه اختصاصی برای معرفی جایگاه زنان  استان کردستان در زبان عامه و ادبیات است. 

 

عبدالحکیمی گفت: آسیبهای اجتماعی در عصر کنونی که عصر سرعت بخشی ارتباطات است، یکی از معضلات جدی حوزه بانوان در استان کردستان است که بستر زیادی را برای رشد و تداوم انواع مشکلات ومعضلات بانوان را در استان فراهم کرده است. 

 

معاون امور بانوان حزب همت در استان کردستان با اشاره به شناساندن و جایگاه زنان استان کردستان در حوزه کار آفرینی و اشتغالزایی افزود:کم کاری رسانه ها و برگزاری جلسات جدی و مداوم در حوزه بررسی موانع و مشکلات بانوان و بانوان کار آفرین در استان، یکی از دلایل مهم گوشه و کنار ماندن بانوان فعال است، که باید تمهیدات جدی در راستای اطلاع رسانی و معرفی آنان به مسئولان خصوصا، استاندار در جهت بررسی و شناسایی موانع  ومشکلاتشان در نظر گرفته شود.

 

عبدالحکیمی گفت: حزب تحول خواه همت در استان کردستان به ریاست مهندس فرزاد مرادی همانند سایر استانهای دیگر کشور، در راستای مطالبه گری با هدف بررسی مشکلات مردم و شناسایی آسیبهای اجتماعی،اقتصادی و... شروع به کار کرده است و در دولت سیزدهم سعی دارد تا با نهایت تلاش خود خدمت رسانی صادقانه ای را بصورت اساسی  ارایه دهد تا در سالهای آتی هم تداوم و خروجی چشمگیری داشته باشد. 

 

وی از بانوان کار آفرین و دغدغه مند در حوزه های اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی دعوت کرد وگفت: بانوان ما سعی کنند با مطالبه گری خود در جلسات و کارگروه‌های حزب همت استان کردستان حضور فعال ومداوم داشته باشند تا بتوانند پل ارتباطی کاری خود را به مسئولین بیشتر معرفی کنند و بحث معرفی نقطه های قوت، ضعف و معضلات کار آفرینی و اشتغالزایی بانوان  استان کردستان از طریق جلسات و از دریچه رسانه ها بیشتر منعکس شود و خروجی و عملکرد بهتری در پیش و رو داشته باشند. 

 

شیوا قاسمی پور نماینده شهرستانهای مریوان و سروآباد استان در مجلس هم در این جلسه گفت:امیدوارم این جلسه  اولین یا آخرین جلسه ای نباشد که ما به عنوان یک جلسه اختصاصی برای بررسی معضلات و مشکلات بانوان برگزار می کنیم، چرا که پیرامون و حوزه فعالیت زنان استان کردستان تنها در یک جلسه گنجانده نمیشود، بلکه باید راهکارهای بهتری را از طریق همین جلسات با همفکری و همکاری مسئولین در نظر بگیریم. 

 

قاسمی پور با اشاره به سفر رییس جمهور در آینده نزدیک به استان کردستان گفت: ما باید سعی کنیم در این زمان کوتاه مطالبه گریها و درخواستهای خود را در حوزه اشتغالزایی و مشکلات بانوان در قالب ارایه طرحهای کاربردی، جمع بندی کنیم تا بتوانیم در جهت رشد کار آفرینی اشتغالزایی و ارایه تسهیلات در حوزه کاری بانوان دستاوردهای مثبتی را از این سفر که قطعا، برکات فراوانی در پیش و رو برای استان دارد، را کسب کنیم.

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 798562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟