تاکید هردو مقام به رونق مبادلات تجاری در مرزهای استان

به گزارش رکنا از ارومیه، عتباتی گفت : در این اجلاس بحث سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی راکد و همچنین همدلی و همراهی قوای سه گانه در جهت رفع مشکلات مردم مورد تاکید سران سه قوه بود.

عتباتی در ادامه به دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره نمود و گفت: رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری برای مسئولین عالی قضایی کشور مانند چراغ راهی هست که در اولویت کاری قرار می گیرد و تعیین کننده می باشد و منویات ایشان در این دیدار برای مسولین قضایی کشور بهترین راهنما و هدایتگر می باشد.

عتباتی با ورود به بحث تولید و اشتغال در استان و نیاز به انجام کارهای جهادی و هدفدار و نتیجه بخش به انتصاب جدید معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار اشاره و گفت:این انتصاب می تواند در مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی استان بسیار مهم و تحول آفرین باشد.

وی افزود: مشکل عمده واحدهای تولیدی پیرامون بانک ها برآورده شده است لذا باید در این مقوله چاره اندیشی لازم با همفکری متولیان امر صورت گیرد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به مشکل چند واحد تولیدی بازدید شده اخیر هم اشاره و جذب سرمایه گذاری خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در کنار هم، هم مشکلات واحدهای تولیدی و هم مشکلات مردم را مورد توجه قرار داد.

عتباتی در پایان صحبتهای خود مرزهای استان را یک ظرفیت بسیار بزرگ برای رشد و شکوفایی اقتصاد درون زا دانست و مبادلات تجاری در پایانه های مرزی را با کشورهای همسایه عامل رونق اقتصاد استان و رفع معضلات اجتماعی اشتغال و آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

معتمدیان استاندارد آذربایجان غربی نیز در این دیدار با تبریک هفته قوه قضائیه به حمایت از سرمایه گذاری خارجی و رفع مشکلات تولید ن تاکید مود.

وی با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گفت: مصوبات سفر کمک بزرگی به رشد و پیشرفت استان خواهد نمود.

معتمدیان به مبادلات تجاری از پایانه های مرزی استان هم اشاره و به توسعه این مبادلات از مرزهای استان تاکید کرد و فراهم نمودن شرایط لازم برای ارتقاء این مبادلات را هم یکی از اهداف مهم استان بر شمرد.

استاندار آذربایجان غربی در این نشست برخی نیازمندیهای دادگستری استان را مورد پیگیری قرار داد و دستورات لازم برای تامین منابع مالی تخصیص یافته را صادر کرد.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 798561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟