جوانان بشر دوست جمعیت هلال احمر استان قزوین در محضر استاد نشستند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، جمعی از جوانان بشردوست اهل هلال با شور و هیجانی وصف‌نشدنی به همراه معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین، پای صحبتهای دلنشین، گرم و صمیمی چهره علمی، فرهنگی و هنری شهر قزوین، استاد عبدالعظیم موسوی؛ نویسنده، طنزپرداز و مدیر مسئول روزنامه ولایت نشستند و ضمن آشنایی با ایشان از تجربیات و سِیر زندگی استاد درس گرفتند.

در حاشیه این دیدار نادر میرزایی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان، اظهار داشت: قزوین سرشار از ارزشهایی است که هر کس به قدر بضاعت خود باید به هر گونه ای که میسر است به آن بپردازد «در محضر استاد » مجموعه نشستهایی است که طی چند سال اخیر به دفعات با همین عنوان برگزار شده و جوانان اهل هلال به دیدار اساتید و اندیشمندان دیار مینودری رفته اند.

ز

وی افزود: جوانان در این دیدار ها ضمن آشنایی با این شخصیتها از تجربیات و سیر زندگی و فراز و ‌فرودهای بزرگان علم، فرهنگ و هنر استان درس می گیرند و با واکاوی خود در بهرمندی از فرصتهای پیش رو و داشتن فهم بهتر از زندگی می کوشند، اگر چه موضوعِ هویت یابی جوانان وجه ممتاز این نشستها می باشد.

میرزایی ادامه داد: فعالیتهای علمی، فرهنگی و هنری استاد عبدالعظیم موسوی در زمینه نویسندگی ، طنز پردازی و‌ دیگر تجربیات فراوان، سبب شد تا جوانان اهل هلال طی نشستی با ایشان دیدار و گفتگو نمایند و ضمن تکریم و تجلیل از این شخصیت فرهنگی، پنجره هایی نو به رویشان گشوده شود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه عنوان کرد: هر جا که با جوانان سر و کار داریم مسئله هویت یابی و هویت بخشی یکی از ارکان حرکت است و ما باید در جهت هویت بخشی به جوانان، این دیدارها را داشته باشیم.

و اما در این نشست استاد عبدالعظیم موسوی، نویسنده، طنز پرداز و مدیر مسئول روزنامه ولایت قزوین ضمن تشریح فعالیتها و مرور خاطرات گذشته خود، گفت: دروغ یک جایی به بن بست خواهد رسید و مجبور خواهید شد که بگویید “دروغ گفتم” پس هرجا به این تنیجه رسیدید که اشتباه کرده اید می توانید بازگردید و زندگی خود را تغییر دهید ولی حقیقت و راستی انتها ندارد و تا زندگی هست حقیقیت و راستی نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر کسی را دوست دارید و به او عشق می ورزید و می خواهید با وی زندگی کنید باید بدانید که عشق با تنوع طلبی همزاد نیست و ما باید به یاد داشته باشیم که دنبال عشق در هرجا و به هر طریق نباشیم.

موسوی در بخشی دیگر از صحبتهای خود، بیشتر از نوشتن، توجه به مطالعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: شما درسهایی که از شکست دیگران می گیرید بیشتر از درسهایی ایست که از پیروزی آنها می گیرید چرا که کسی که پیروز می شود اکثر مواقع نمی تواند بازگو کند چطور پیروز شده اما در شکستها اینگونه نیست افراد به دنبال نقاط ضعف خود می روند و آنها را مورد رصد قرار می دهند.

index

عبدالعظیم موسوی مدیر مسئول روزنامه ولایت قزوین در ادامه بیان کرد: خداوند توانایی های بسیاری به انسانها عطا کرده و انسان باید تنها به خود اطمینان داشته باشد و در سخت ترین و بدترین شرایط بداند که خداوند توانایی تغییر را نیز به انسان عطا فرموده و زمانی که بتواند مشکلات اجتماعی را خود برطرف و تغییر دهد در واقع به موفقیت رسیده و این موفقیت کاملاً لذت بخش است.

وی در پایان اشاره کرد: در رشته بازاریابی درسی وجود دارد به نام تفاوت خدمات و تولید، که تفاوت این دو در این است که تولید را می توان ذخیره کرد اما خدمات را هرگز، زمان هم که بزرگترین سرمایه ماست اینگونه است و یکی از شاخصه های آن مثل خدمات است که ذخیره نمی شود بنابراین ما باید همواره مرور کنیم که در امروزمان توانسته ایم یک قدم به جلو برویم که اگر نتوانسته ایم، یعنی به آن نتیجه مطلوب نرسیدیم.

شایان ذکر است؛ در پایان این دیدار جوانان بشردوست اهل هلال به پاس تلاشهای ارزنده استاد عبدالعظیم موسوی؛ نویسنده، طنز پرداز و مدیر مسئول روزنامه ولایت با اهداء هدیه از ایشان، تجلیل به عمل آوردند.

 

کدخبر: 798553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟