فاز اول پروژه تامین آب آشامیدنی شهرآبیک به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، اتابک جعفری در جریان سفر یک روزه به استان قزوین همچنین افزود: پروژه مذکور در ابتدای پروژه بزرگ آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۶ روستا از سدهای طالقان و بالاخانلو صورت می گیرد و در ادامه برای خدمت به روستاییان، روستاهای بیشتری را نیز به این طرح ملحق می کنیم.

وی تصریح کرد: طرح انتقال آب از سد طالقان پروژه بسیار مهمی و نوآورانه ای است که فاز اول آن آب‌رسانی به آبیک است و با وجود همه مشکلات اجرایی و اعتباری اجرا شده و در چند هفته آینده به پیشرفت ۱۰۰ درصدی خواهد رسید.

اتابک جعفری افزود: فاز دوم این پروژه نیز مربوط به۱۳ شهر باقی‌مانده است و  همکاران در تلاشند این تعداد شهر را نیز به سدهای طالقان و بالاخانلو متصل کنند تا کیفیت و کمیت آب شهروندان این شهرها ارتقا یابد.

او ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای فاز دوم و تکمیل نهایی این پروژه بالغ بر ۳۵۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده که با هدف استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته و در مرحله فراخوان است.

وی همچنین در خصوص جهاد آبرسانی نیز که در قالب تفاهم نامه با بسیج سازندگی صورت گرفته یادآور شد: این امر نقطه عطف خدمات دولت به مردم است و مشکل آب آشامیدنی ۹۶ روستای استان در قالب ۵ مجتمع آبرسانی مرتفع خواهد شد.

در جریان این سفر استاندار قزوین نیز گفت: مدیریت منابع آب استان برای کشور ارزش آفرین است و از سویی دیگر استان قزوین جز استان های مطرح در بحث کشاورزی و صنعتی است و لذا تامین آب شرب موجب اشتغال آفرینی در روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا می شود.

محمد مهدی اعلایی خاطر نشان کرد: یکی از خدمات ارزنده دولت، تامین آب شرب شهروندان آبیک است و خوشحالیم که این مطالبه بحق مردم محقق می شود.

گفتنی است در جریان این سفر یک روزه، حاضرین از پروژه های تصفیه خانه اضطراری آب شهر آبیک، خط انتقال آب از سد طالقان، سه راهی انتقال آب به زیاران، مخزن های مینودر و کوثر تامین کننده آب آشامیدنی شهر قزوین و سامانه نظارت و کنترل آب قزوین بازدید کردند.

 

کدخبر: 798416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟