جوامع دانشگاهی در عملیاتی کردن سند تحول دولت یاریگر دولتمردان باشند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سیدرضی آقاسیدی در دیدار با اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اظهار داشت: حل مسائل استان از طریق صحیح و علمی یکی از دغدغه های اصلی مجموعه مدیریتی استان قزوین است و به دنبال برنامه ریزی مناسب برای تحقق این هدف هستیم.

وی افزود: در نظام مدیریت استان عناصر و فرآیندهای متعددی وجود دارد که باید در کنار هم نقش آفرینی کنند و به صورت جزیره ای کارساز نیستند و باید تبدیل به یک سیستم شوند که در این راه حضور و همراهی جوامع دانشگاهی نیاز است.

آقاسیدی با بیان اینکه ماهیت و اصالت استانداری به عنوان نهاد حکمرانی استان، هماهنگی و تسهیلگری ایفای نقش دستگاه ها می باشد، اضافه کرد: در کنار تمامی موضوعات و مسائل استان از دو منظر ارتباط با دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بالایی برخوردار است و برای مجموعه مدیریتی استان شخصیت حقوقی دانشگاه فرهنگیان و فرهیختگان حاضر در این دانشگاه ارزشمند است و به دنبال استفاده از ظرفیت آنها می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین اظهار داشت: دولت از نخستین روزهای استقرار، در اقدامی کم سابقه یک سند تحول را به دستگاه ها ابلاغ و به نوعی خط و مشی اجرایی را مشخص کرده و به جوامع نخبگانی امکان نقد این نظامات را فراهم کرده است.

وی گفت: انتظار این است که اساتید و جوامع دانشگاهی ایرادات و نواقص سند را احصاء کنند و با تبادل نظر، منجر به بهبود مستمر اسناد شوند.

آقاسیدی با تشریح برخی از مهم ترین موارد سند تحول دولت که تحت عنوان چرخش‌های تحول آفرین نامگذاری شده است، گفت: این چرخش ها شامل تغییر نگرش خطی و تدریجی به نگرش تحولی و جهش در الگوی حکمرانی دولت، تغییر از دولت محوری صرف در عدالت گستری به میدان داری مردم در اقامه عدل، تغییر از دولتی با سیاست های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تفکیکی به دولتی با سیاست های یکپارچه و هم افزایی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین ادامه داد: از دیگر بخش های چرخش های تحول آفرین کلان می توان از تغییر تصمیم گیری متمرکز و متکی صرف بر توان کارشناسی دولت به مسئولیت سپاری و مشارکت گروه های نخبگانی و نهادهای مردمی در حل مسائل محلی و ملی، تغییر اقتصاد شکننده و صرفا برون نگر به اقتصاد مقاومتی دانش بنیان و مبتنی بر فناوری های تحول آفرین و تغییر نظام برنامه ریزی همسان نگر کشوری به فعال سازی ظرفیت ها در سراسر کشور براساس آمایش سرزمین و تفویض اختیار به استان ها نام برد.

وی افزود: البته این چرخش های تحول آفرین شامل موارد زیادی می شود که در جلسات مرتبط به آنها به صورت مصداقی پرداخته می شود و برای پیاده سازی نیازمند نظرات فرهیختگان و جوامع دانشگاهی هستیم.

 

کدخبر: 798370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟