نرم افزار نویسا در شعب دادگستری استان نصب و راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، عمران تقوی همت آبادی در این خصوص گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین طی چند سال اخیر به منظور تسهیل در امور با جدیت در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته و در سند تحول قضایی نیز به آن تاکید شده و استفاده از نرم افزار نویسا در دادگستری استان قزوین نیز در همین راستا است.

وی افزود: نویسا اولین نرم‌افزار تایپ گفتاری زبان فارسی است، که با قابلیت تشخیص خودکار گفتار و تبدیل آن به نوشتار در شعب قضایی کارایی بسیار دارد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: با بهره گیری از این نرم ا‌فزار، متن مورد نظر توسط همکاران قضایی و اداری خوانده شده و توسط رایانه پردازش و به متن معادل تبدیل می ‌شود.

تقوی همت آبادی در خصوص مزایای این نرم افزار گفت: نویسا علاوه بر ساده و آسان نمودن کار تایپ اوراق قضایی، موجب صرفه‌جویی در زمان و به تبع آن کاهش هزینه می شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دادگستری استان قزوین به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه، سامانه نویسا را در جهت تسهیل امور و خدمت به همکاران قضایی و اداری نصب و راه اندازی نمود و به صورت پایلوت در شعب دادگاه تجدیدنظر استان، دادسرای قزوین و دادگستری شهرستان بوئین زهرا در حال استفاده می باشد و پس از گذراندن دوره آزمایشی، این سامانه در تمامی مراجع قضایی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

کدخبر: 798332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟