برگزاری دوره بصیرت افزایی مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداریهای کشور در مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، زینب اختری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور در این نشست به تشریح و تبیین سند تحول پرداخت و گفت: در سند تحول، ما صرفاً به تغییر اکتفا نمی‌کنیم بلکه با ایجاد تحول نه تنها سرعت پیشرفت را افزایش می‌دهیم بلکه ریل حرکت را عوض می کنیم .

وی که در سالن سردار سلیمانی استانداری حضور یافته بود در مورد تحولات اصلی درنگاه عمیق به توانایی بانوان افزود: در این سند به زن و مرد به عنوان جایگزین یکدیگر نگاه نشده بلکه به عنوان نقش مکمل در نظر گرفته شده اند.

اختری در خصوص نقش دفاتر امور بانوان و خانواده در استانداری‌ها افزود: نقش ما  نقش کارگزاری میان دار است که باید بر اساس شاخص های درست و دانش بنیان پایه گذاری شود زیرا هدف ما پیوند میان نهادهای حکمرانی عمومی و تخصصی، ملی و استانی به منظور دستیابی به حکمرانی متعالی و ایجاد مسابقه خدمت رسانی در کشور است.

وی گفت: برنامه های کشورهای گوناگون در خصوص امور بانوان و مدیریت امور زنان را بررسی کردیم و شش برنامه کشورهای پاکستان، هند  مالزی، دانمارک، ترکیه و آلمان را با نگاه تطبیقی با ایران در سند تحول آورده ایم.

مشاور وزیر کشور گفت: حتی درآلمان که نگاه اومانیستی با مبنای اقتصاد هزینه فایده، مطرح است، خانواده عامل ثبات اقتصادی مطرح شده است.

اختری افزود:  برای استفاده از توان مردمی بر اساس وظایف امور بانوان و اولویتهای کشور، در سند تحول،هفت کارگروه به عنوان مغز متفکر در برنامه این سند دیده شده است.

وی این کارگروهها را، شامل گفتمان سازی الگوی سوم، نشاط اجتماعی، جمعیت، حقوق و مسئولیتهای بانوان، کسب و کار پایدار، تحکیم خانواده و زیست عفیفانه برشمرد و گفت سه هزار دهیار خانم در سراسر کشور داریم که در سطوح گوناگون تحصیلی و حتی دکترا مشغول تحصیل و فعالیت هستند و پشتوانه خوبی برای کارگروههای تخصصی را تشکیل می دهند. 

 مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور اظهارداشت: باید بر نقش دهیاران و بهورزان خانم تاکید کرد زیرا آنان می توانند ، عناصر کلیدی کار گروهها باشند، باید قدر آنان را دانست و آنان را در اجرای سند تحول، فعال تر کرد.

در ابتدای این نشست، خوش نسب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی که به عنوان میزبان اولین دوره برگزاری نشست های استانی دوره آموزشی بصیرت افزایی سخن می گفت با بیان اینکه سند تحول شامل۱۳۰ صفحه است که ۳۷ مسئله اساسی بانوان و کشور در آن مورد اشاره قرار گرفته است افزود:  سند تحول از قریب هزار صفحه پشتیبانی نظری، علمی و دانش بنیانی برخوردار است.

زهره وحیدی/مشهد

کدخبر: 798248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟