طرح زیر گذر اصغر آباد تعطیل نیست؛ ساخت ۷۰ باکس دو قلو بتنی در حال انجام است.

به گزارش رکنا از اصفهان،مهندس فرزاد دادخواه، با اشاره به اینکه هدف از ایجاد زیر گذر اصغرآباد ؛ دسترسی آسان به شهرهای اصغر آباد ، خمینی شهر، نجف آباد و شهر های همجوار آن مانند گلدشت و تیران است ادامه داد:ایمن سازی این طرح باید به صورت اصولی انجام شود .در این طرح شهرداری اصغر آباد به دلیل اینکه در محدوده قرار دارد آزاد سازی ، ایجاد دسترسی ؛تهیه نقشه و خاک برداری را انجام داده است ولی شهرداری خمینی شهر به دلیل قرار نداشتن در محدوده طرح فعالیتی نداشته است .

 

ساخت ۷۰ باکس دو قلو بتنی برای زیرگذر اصغرآباد درحال انجام است

وی با اشاره به اینکه فاز اول طرح از سمت جنوب جاده کمربندی است که عملیات خاک برداری ورودی و خروجی و مسیر متصل به خیابان سلمان فارسی انجام شده و ادامه کار ساخت آن در حال اجرا است افزود:فاز دوم ساخت و نصب باکس‌های زیر گذر است که در زیر جاده کمربندی اجرا می‌شود. فاز سوم هم شامل اجرای رمپ‌های ورودی، خروجی و میدان در سمت شمال جاده کمربندی است و در سال جاری این طرح با قراردادی که با پیمانکارجدید بسته شده است؛ قرار است تعداد ۷۰ باکس پیش ساخته مورد نیاز در محورزیر گذر نصب شود و پس از آن دیگر مراحل ساخت و زیر سازی و آسفالت به صورت مرحله به مرحله انجام شود .

 

وی با اشاره به اینکه بعد از احداث باکس ها بایستی رمپ های ورودی دو طرفه احداث گردد و هم اکنون برای تسهیل عبورومرور به اصغر آباد مقداری آسفالت انجام شده است گفت:با ایجاد زیر گذر در محور اصغر آباد تغییرات بسیار خوبی در عبور و مرور از محور نجف آباد به خمینی شهر و همین طور دسترسی به دانشگاه آزاد خمینی شهر و اصفهان انجام میشود.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه برای اتمام این طرح به بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود:مراحل ساخت و نصب باکس ها کار زمانبری است و باید کار این زیر گذر به صورت مرحله به مرحله انجام شود .

 

دادخواه با اشاره به اینکه تکمیل طرح زیر گذر اصغر آباد از طرح های اولویت دار اداره کل راهداری استان اصفهان است افزود: اگر اعتبارات به این طرح اختصاص پیدا کند امیدواریم تا پایان سال مراحل اجرای آن به پایان برسد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 798199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟