ضرورت صرفه جویی در مصرف آب شرب

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ علیرضا نعمت‌سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با توجه به محدودیت منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا به علت افزایش جمعیت، زمینه ایجاد بحران‌های جدی در خصوص تامین آب مورد نیاز آشامیدنی، مصارف بهداشتی و صنعت فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تغییرات اقلیمی ، نبود تناسب زمانی و مکانی بارش‌ها ، پایین بودن میانگین سرانه آب در استان نسبت به سرانه کشوری ، رشد روزافزون مصارف آب بویژه انشعابات غیرمجاز،  خشکسالی‌های سخت سال‌های گذشته و عدم رعایت الگوی مصرف صحیح را از چالش‌هایی دانست که گذر از آنها عزم راسخ مردم استان را می‌طلبد.

او همچنین با اشاره به صرف هزینه‌های هنگفت برای دسترسی به آب سالم و بهداشتی از منابع ارزشمند آب زیرزمینی و سدها و نیز لزوم احداث سد، مخازن ذخیره آب، تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع شهری و روستایی و نیز نصب انشعابات خواستار توجه ویژه به مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همکاری و مشارکت تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی ، شهروندان ، سازمان‌ها و نهادهای دولتی شد.

نعمت سلطانی می گوید: نیاز است که مردم به عنوان ذی‌نفعان اصلی و مصرف‌کنندگان آب در بخش‌های صنعت و آب شرب همراهی خود را از متولیان امر دریغ نکنند تا این شرکت در مسیر اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف آب شرب سالم و بهداشتی گام‌های موثری بردارد.

بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون از یک هزار و ۷۰۰ روستای استان اردبیل ۷۰۰ روستا دچار کمبود آب هستند و در برخی روستاها و قشلاق‌های عشایری آبرسانی‌ برای تامین آب آشامیدنی مردم به صورت سیار انجام  می‌گیرد.

 

کدخبر: 798177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟