بسیج سازندگی سپاه استان، مصمم برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از آمادگی نهاد بسیج سازندگی استان برای تکمیل سدهای معیشتی نیمه کاره در استان خبر داد و گفت: این نهاد امسال ۹۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان هزینه می‌کند.

سرهنگ پاسدار عباس نوظهور اعلام کرد: ساماندهی گروه‌های جهادی در قالب گروه‌های عمومی و تخصصی در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه بسیج سازندگی اردبیل در هر شرایطی در نقاط مختلف حضور فعال داشته است.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل در ادامه تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان عمومی را هدف مهم گروه‌های جهادی عنوان کرد و گفت: گروه‌های جهادی با فعالیت در عرصه‌های مختلف درصدد رفع مشکلات مختلف همچون محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و کمک‌های مومنانه هستند.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ گروه جهادی با ۸ هزار نفر فعالیت خود را در استان آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: هدف از این کار احیای بسیج سازندگی، تحقق عدالت و نمایش توانمندیهای گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی و کمک به دولت است.

 مسئول  بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در بین اقشار آسیب‌دیده کرونایی و مردم کم‌برخوردار توزیع شده و ۹۰۰ فرصت شغلی با اخذ مجوزهای کسب و کار ایجاد شده است.

 سرهنگ نوظهور از بهره برداری از ۲۰۳ نیروگاه خورشیدی و خانگی طی ماه‌های اخیر در استان خبر داد و گفت: در دهه بسیج سازندگی حمایت از مشاغل خرد خانگی و کمک به فروش محصولات تولیدی روستاییان و ویزیت رایگان مردم در مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته و اجرا شده است.

وی یادآورشد: علاوه بر این طرح همگام با کشاورزی و مشاوره به کشاورزان در این مدت اجرا شده که همزمان با آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در مناطق محروم خدمات مختلفی نیز به مردم ارائه شده است.

 

مسئول  بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ۵۱۰ برنامه متنوع در مناطق مختلف استان با محوریت محرومیت‌زدایی، طرح‌های اقتصاد مقاومتی، کشاورزی و برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود و امسال درصدد هستیم ۱۰۰ واحد مسکونی را تحویل نیازمندان داده و۱۲ پروژه سدمعیشتی در مناطق روستایی را به بهره‌برداری برسانیم.

نوظهور ادامه داد: با توسعه فعالیت‌های بسیج سازندگی تقریباً بیشترین وظایف جهاد سازندگی سابق کشور در حال حاضر به بسیج سازندگی محول شده است.

وی اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال جدید از مجموع ۴۸۸ مدرسه نیازمند بهسازی و بازسازی استان اردبیل، در قالب اجرای طرح هجرت ۴،  بازسازی، بهسازی و رنگ آمیزی ۲۰۰ مدرسه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

نوظهورگفت: همچنین در راستای استفاده بهینه از ساختمان مدارس بلااستفاده و رها شده آموزش و پرورش در مناطق روستایی و حل مشکل بیکاری در مناطق محروم در قالب اجرای طرح تشکیل کارگاه‌های اشتغال زایی به عنوان کارگاه‌های مهارت آموزی و اشتغال‌زا از جمله میوه خشک کنی، جوجه کشی، قالی بافی و سایر حوزه‌های کاری این مدارس مورد استفاده قرار می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این بسیج سازندگی استان اردبیل آماده است ایزوگام مدارس را  اجرا کند که این امر البته منوط به تامین یک هزار و ۲۰۰ تن قیر رایگان است.

وی در ادامه بهسازی و مرمت بخشی از راههای روستایی را از دیگر اولویتهای بسیج سازندگی استان ذکر کرد و گفت:  با توجه به در اختیار داشتن ۵ هزار و ۳۰۰ تن قیر رایگان در نظر داریم این قیر را برای آسفالت راه‌های روستاهای زیر ۵ کیلومتر خاکی مناطق محروم استان اردبیل از جمله دو راه روستایی خاکی شهرستان خلخال به کار ببریم.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال در استان اردبیل هزینه خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ساماندهی مزار شهدا در مناطق مختلف استان نیز جزو حوزه کاری بسیج سازندگی بوده که در این راستا در سال گذشته ۱۵ مزار شهید والا مقام بازسازی و بهسازی شده و در سال جاری هم این برنامه ادامه خواهد یافت.

نوظهور بیان کرد: همچنین  ساخت ۹۰۰ واحد مسکن مددجویی در مناطق مختلف استان اردبیل در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار گرفته که هم اکنون کار ساخت ۴۳ واحد آغاز شده ودر صورت افزایش تعداد معرفی شدگان از سوی کمیته امداد امام خمینی، این تعداد افزایش خواهد یافت.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری و همچنین تکمیل پروژه‌های سدهای معیشتی هم ۳۵ هزار میلیارد تومان برای این کار در طول چهار سال در کشور اختصاص داده شده که در سال جاری هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که هنوز سهم استان اردبیل ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی استان اردبیل اجرای طرح آبرسانی به یک‌هزار و ۴۰۲ روستای استان را در دستور کار قرار داده است، گفت: علاوه براین در حال حاضر ۲۳ طرح سد معیشتی نیمه کاره جهاد کشاورزی استان اردبیل وجود دارد که در صورت واگذاری آن به بسیج سازندگی این نهاد آمادگی تکمیل این طرح‌های نیمه کاره را دارد.

نوظهور اظهار کرد: در زمینه شن ریزی راه‌های خاکی روستایی هم در سال‌جاری شن ریزی  ۳۵ هزار کیلومتر راه روستایی در اختیار بسیج سازندگی کشور قرار گرفته که هنوز سهم استان اردبیل ازاین مقداراعلام نشده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل یادآورشد: امسال همچنین یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک که دچار مشکل اقتصادی شده و متوقف و یا نیمه فعال هستند، در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته که به تناسب نیاز واحدهای صنعتی واقع در شهرک های صنعتی استان از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ سود بانکی ۷ درصد در اختیار صاحبان این واحدها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از اجرای ۳۳۶ پروژه مشارکتی در سطح مناطق روستایی و محروم استان اردبیل از سوی بسیج سازندگی استان در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد هم اکنون ۲۲۸ پروژه در دست اجراست.

 

کدخبر: 798174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟