تخفیف پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی در سنندج فصلی شد

 

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ هیوا مظفری کرد اظهار داشت: هرساله تخفیف عوارض شهرداری در ماههای آخر سال اعمال می شد و مودیان در بهمن و اسفند هر سال برای دریافت پروانه و پرداخت عوارض مربوط به شهرداری اقدام می کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: این رویه موجب افزایش بار کاری در ماه های آخر سال و توزیع نامناسب درآمد در طول ماه های سال می شود و شهرداری سنندج را با کمبود منابع اعتباری در پرداخت حقوق و اعتبارات مورد نیاز برای پروژه ها در فصل عمرانی مواجه می سازد.

 

مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری سنندج افزود: در راستای ترغیب شهروندان طرح اصلاح تخفیف تعرفه عوارض و بهای خدمات به صورت فصلی را به شورای شهر ارائه کردیم که خوشبختانه مورد اقبال شورا و نهایتا تصویب آن شد.

 

مظفری کرد اضافه کرد: در همین راستا طرح تخفیف عوارض  صدور پروانه ساختمانی با هدف ایجاد انگیزه در پرداخت عوارض از سوی شهروندان در ماه های ابتدای سال و جلوگیری از ازدحام کاری و  به صورت فصلی اجرا و برای مودیانی که به صورت نقدی عوارض خود را پرداخت می کنند اعمال می شود.

 

وی به شیوه اعمال این تخفیفات و درصد تخفیف هر  فصل گریزی زد و عنوان کرد: شهروندان با پرداخت عوارض در فصل بهار مشمول 25 درصد تخفیف در تابستان 20 درصد، پاییز 15 درصد و در زمستان از تخفیف 10 درصدی برخوردار می شوند.

مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری سنندج تصریح کرد: کاهش ازدحام حضور ارباب رجوع، افزایش سطح رضایتمندی مراجعین و تحقق اهداف در راستای پایدارسازی درآمد در طول سال از خروجی های اجرای این طرح است. 

 

به گفته مظفری کرد، پایدار کردن بودجه شهرداری، وصول مطالبات، رونق اقتصادی در شهر و رونق ساخت و ساز از دیگر خروجی های تخفیف عوارض ساختمانی و سالیانه نوسازی به صورت فصلی است.

مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری سنندج عنوان کرد: این تخفیفات شامل عوارض پروانه ساختمانی و عوارض بعد از جریمه کمیسیون ماده صد است.

 

مظفری کرد خاطرنشان کرد:عوارض ناشی از تغییر کاربری اراضی و عوارض نوسازی، جرایم قطعیت یافته کمیسیون ماده صد و کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها، عوارض تمدید پروانه ساختمانی، عوارض عدم احداث پارکینگ و جرایم برآورد شده در مناطق و نواحی مشمول این تخفیف قرار نمی گیرد.

 

وی با بیان اینکه سقفی برای این تخفیفات در نظر گرفته نشده است، گفت: قطعا مشارکت شهروندان نقش بسزایی در نوسازی و ساخت یک شهر ایده آل دارد و امیدواریم شهروندان با پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در ساخت شهری آباد و زیبا یاری کنند. در سنندج فصلی شد. 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 797963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟