برگزاری نمایشگاه های تخصصی نقش مهمی در معرفی توانمندی های تولیدکنندگان

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین، همزمان با ششمین روز از دهه تولید و تجارت، چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش استان قزوین با حضور اعلایی استاندار، رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران، افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین، خورگامی مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین، مدیران، مسئولان و تولیدکنندگان حوزه فرش در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت.

احمد خورگامی در باره این نمایشگاه اظهارداشت: فرش اصیل دستباف ایرانی، در اقصی نقاط جهان به قدری درخشندگی دارد که همگان به آن اذعان دارند و ما وظیفه داریم در معرفی و صیانت از این هنر صنعت ملی و ارزشمند تلاش کنیم.

وی افزود: چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش از تاریخ 6 لغایت 10 تیر ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شده است.

خورگامی یادآورشد: بیش از 30 تولید کننده و فعال حوزه فرش دستباف از استان های آذربایجان شرقی، قم،  زنجان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و تهران محصولات و تولیدات خود را در زمینه فرش‌های تمام ابریشم، گبه، گلیم، فرش بیجار، قالی‌های روستایی و عشایری، فرش بختیاری و سایر اقلام در این نمایشگاه عرضه کرده اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین اظهارداشت: آشنایی مردم با این هنر ملی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، حمایت از صنعت و تولید ملی و ارج نهادن به هنر فاخر و ارزشمند قالیبافان فرش دستباف ایرانی، ایجاد فضایی مناسب برای برقراری ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برپاست.

 

 

 

کدخبر: 797707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟