سعی کردیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عدالت محور مدیریت شود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمد حسین فائزی در نشست خبری، افزود: یکی از اولویت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، تحول و نگاه تحولگرایانه است که منظور از آن، تحول و بهبود عملکرد می باشد و باید این اداره کل به سمت تحول در ساختار و بهبود عملکرد پیش برود.  

فائزی عنوان کرد: تحول در سلامت و شفافیت مادی مجموعه، اصلاح عملکرد کارکنان و چیدمان کارمندان در جایگاه اثرگذار و ارتقا و رشد کارمندانی که دارای سلامت اداری موثر بوده و تا به امروز دیده نشده اند از دیگر برنامه ها و اولویت های این اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به مشکلات انجمن های هنری، گفت: انجمن های استان دارای مشکلات و مسائل زیادی هستند و یک انجمن باید در عرصه هنر حائل و رابط بین حکومت و افراد باشد و از تبدیل شدن به یک نهاد خصوصی بپرهیزد که این موضوع، یکی از مشکلات این اداره با برخی انجمن ها است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر تقویت خانه مطبوعات استان، گفت: تمام خبرنگاران باید در سامانه e-resane ثبت نام و عضو باشند تا تعداد خبرنگاران فعال استان مشخص شود.

وی با اشاره به حمایت از نشریات استان، بیان کرد: هر نشریه ای که به صورت مستند گزارش و اخباری را منتشر کند، بی شک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قروین از آن رسانه تمام و کمال حمایت می کند اما متاسفانه در برخی مواقع شاهد انتشار برخی اخبار بدون مدرک و سند از رسانه ها هستیم.  

این مسوول فرهنگی عنوان کرد:جمعی از اهالی رسانه مطالبه ای داشتند و آن تمایز اهالی رسانه از رپرتاژ و آگهی بگیران است که موافق این مطالبه بودیم و با استخراج ابزارهای قانونی تلاش بر هویت بخشی و ارتقای سطح کیفی رسانه های استانی داریم.  

وی ادامه داد:هر خبرنگاری که فعالیت خبری و رسانه ای جدی داشته باشد، مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین قرار می گیرد.  

فائزی افزود: یکی از کارهای خانه مطبوعات که باید آن را انجام می داد، تفکیک خبرنگاران بوده که متأسفانه این امر تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

وی با عنوان اینکه جنس کار خبرنگاران واقعی باید با افرادی که به دنبال کسب آگهی هستند، متفاوت باشد، تصریح کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم امتیازهای ویژه‌ای برای خبرنگاران واقعی استان در نظر بگیریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین با اشاره به پروژه های عمرانی نیمه تمام این اداره، افزود: کتابخانه مرکزی استان و پروژه تالار شهر به بهانه یک تخلف از سوی سازمان مسکن و شهرسازی معلق مانده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محکوم به استرداد زمین است و راه و شهرسازی مانع پیشرفت فیزیکی این دو پروژه می باشد که در حال صحبت و رایزنی برای حل این مساله در استان هستیم.  

وی درخصوص تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر، بیان کرد: یک توافق نامه حقوقی بین سازمان زیباسازی شهرداری قزوین و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده که براساس این توافق نامه، ضوابطی تعیین و مشخص گردیده است.

این مسوول فرهنگی افزود: در خصوص تبلیغات آرایشگاه ها، تنها بانوی آرایشگری اجازه تبلیغات در سطح شهر را دارد که نام تبلیغی‌اش با نام صفحه مجازی او مغایرت نداشته و صفحه مجازی او طبق قانون و شئونات اسلامی فعال باشد.

فائزی همچنین درباره اتهامی که به او در خصوص دستور حذف چهره و عکس بانوان از صفحه مجازی انجمن هنرهای تجسمی استان وارد شده بود، بیان کرد: بیشترین مخاطبان من در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بانوان هستند و بنده محکوم به انتصاب بانو در استان هستم و تاکید می کنم حذف عکس خانم ها از صفحه انجمن خلاف عقل بوده و به سفارش من صورت نگرفته است. 

 

 

 

کدخبر: 796910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟