مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با معاون اقتصادی استاندار دیدار کرد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمدامین بابایی در این جلسه در خصوص عملکرد قرارگاه عملیاتی اشتغال استان تا به امروز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: اعتبارات مشاغل خانگی براساس نرخ بیکاری شهرستان ها و نمره فقر در نظر گرفته شده است.

بابایی در خصوص عملکرد دستگاه های اجرایی گفت: بیش از ۵ هزار و ٩٠٠ عملکرد در سامانه رصد توسط دستگاه های اجرایی استان ثبت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهارداشت: ما تنها استانی هستیم که در کشور انجمن شتاب‌دهنده را تشکیل دادیم و این اتفاق در هیچ جای کشور صورت نگرفت، لذا این امر نشان دهنده ظرفیت بالای خراسان رضوی در حوزه کسب و کارها دارد. 

بابایی بیان کرد: ما در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی داریم تا فراخوانی را تحت عنوان ارائه مدل های کسب و کار منتشر کنیم تا افراد مختلف بتوانند در این حوزه نظرات خود را ارائه دهند و پس از آن به جمع بندی مناسب تری برسیم. 

وی ادامه داد: طرح مساجد کارآفرین نیز از دیگر رویکردهای ما در این حوزه اشتغال بود با این نگاه که در  مناطق مختلف با ایجاد میز خدمت در مساجد خصوصا در حاشیه شهر آسیب شناسی  می شوند.

ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این جلسه گفت: انتظارات در حوزه اشتغال از استان خراسان رضوی بسیار زیاد است و لذا در همین راستا میزان عملکرد سامانه رصد و دستگاه های اجرایی استان باید بسیار فراتر از میزان فعلی باشد.

وی اظهار داشت: در بخش اقتصادی استانداری معتقدیم که منابع مالی باید به سمت توسعه هدایت شود و کسب و کارهای خانگی نیز از حمایت کافی برخوردار گردند. 

چمندی همچنین بر استفاده از ظرفیت خیریه های بزرگ استان در حوزه اشتغال آفرینی تاکید کرد. 

در این جلسه همچنین در خصوص پیشران های کسب و کار، تامین مالی پروژه های تولیدی و کسب و کار و زیر ساخت های ارائه خدمت در بخش دولتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کدخبر: 796706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟