دستگاه قضایی استان با محدودیت ها و کمبودهای عدیده ای مواجه است
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همزمان با هفته قوه قضاییه، مراسم معارفه دادستان جدید قزوین روز شنبه با حضور حجت الاسلام موسوی معاون اول دادستان کل کشور، آیت الله اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، اعلایی استاندار، شعبانی رئیس کل دادگستری استان، روح الله عباسپور رئیس مجمع نمایندگان و فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، شهردار، فرماندار، مدیران دستگاههای اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، قضات و مدیران دستگاه قضا در دادگستری قزوین برگزار شد.
محمد قاسمی گفت: کار کردن در دادگستری مشقات و محدودیت های خود را دارد و خیلی ها با این محدودیت ها آشنایی ندارند و جز قاضی، محدودیت ها و حساسیت کار قضا را نمی تواند لمس کند.

وی افزود: یک قاضی شاید ارتباطش با نزدیکترین افراد قطع می شود چون درخواست ها و سفارش ها را نمی تواند در کار خود اعمال کند و کار پرمشقت و سختی دارد، سه دهه در استان کار کردم و این موضوع را واقعا احساس نمودم.

قاسمی گفت: دستگاه قضایی استان با محدودیت ها و کمبودهای عدیده ای مواجه است و در سفر رییس قوه مصوبات خوبی را برای تامین نیرو و زیرساخت ها داشتیم.

وی گفت: قزوین یک شهرستان بزرگ است و از نظر هتل و بیمارستان با مشکل مواجه است و  امیدواریم برای رفع این مشکلات اقدام شود.

قاسمی گفت: در حوزه دادگستری در چند سال اخیر به صورت میدانی ورود کردیم و اصل ۱۵۶ را عینیت بخشیدیم و گام هایی را برای احیای حقوق عامه برداشتیم‌.

وی گفت: حضور و کار در دادگستری سخت و در دادسرا سخت تر است و یک کار اورژانسی بوده به ویژه در مرکز که پیشران سایر دادسراهای استان است.

قاسمی با بیان اینکه ۱۳۴۷ روز و بیش از سه سال و سه ماهه در دادسرا و بیش از سه دهه در دستگاه قضا بوده ام، گفت: مسوول باید پاسخگو باشد و کارگزار نظام باید برای حل مشکلات مردم و دستگاه ها و جلوگیری از آسیب ها اقدام نماید.

وی گفت: با همکاری خوب در استان، بحران ها را بدون کوچکترین آسیب گذراندیم که ناشی از همکاری مسوولان و همراهی مدیران بود.

قاسمی افزود: در پیشگیری از وقوع جرم رتبه قابل قبولی داریم و در حوزه صیانت از منابع آب و جلوگیری از افت آبهای زیرزمینی و هوشمندسازی چاه ها اقدامات مطلوبی انجام شد.

 

کدخبر: 796394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟