برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی کاراته استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز ، حیدرنجفی مسئول سبک شیتوریوگوشین ریو کاراته استان آذربایجان شرقی و مسئول برگزاری مسابقات در تبریز گفت: این اولین دوره مسابقات این سبک در استان بوده که در دو رشته کاتا و کمیته با حضور 370 شرکت کننده از 23 باشگاه شهرستانهای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

وی افزود: مسابقات در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید روز جمعه سوم تیرماه در سالن هیات کاراته استان آذربایجان شرقی در مجموعه ورزشی تختی با معرفی برترین های این سبک برگزار شد.

حیدر نجفی گفت: شرکت کننده، داوران و مربیان سطح مسابقات را در سطح کشوری ارزیابی کردند و تمام تلاش خود را کردیم تا ورزشکاران استان در بهترین شرایط رقابت کرده و تجربه ای خوب از مسابقات داشته باشند.

مسئول سبک شیتوریوگوشین ریو، استان آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه‌های آتی این گروه گفت: مسابقات قهرمانی کشوری دختران سبک در ۹ و ۱۰ تیر  و مرحله سوم لیگ کاراته وان ایران ۱۴ تیر در زنجان برگزار می‌شود و ۲۳ و ۲۴ در رقابتهای قهرمانی کشوری آقایان حضور خواهیم داشت.

 

احمد علیپور، رئیس شورای داوران کاراته استان آذربایجان شرقی یکی از ویژگیهای مثبت این دوره مسابقات را حضور داوران جوان خواند و گفت: علاوه بر داوران پیشکسوت از حضور داوران جوان نیز در رقابتها بهره گرفته شده و زمینه مناسبی برای ورود داوران جوان تر و با انرژی و انگیزه بالاتر به عرصه کاراته بوده و امیدوارم با حضور این جوانان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر کاراته استان باشیم.

 

وی افزود: این اولین دوره مسابقات سبک شیتوریوگوشین ریو است که جدیدا توسط حیدر نجفی مربی پیشکسوت تبریزی در استان معرفی شده، و امروز در تمامی رده های سنی در دو رشته کاتا و کومیته برگزار می شود.

علیپور با اشاره به اینکه این مسابقات توسط 29 داور قضاوت می شود، افزود: این مسابقات بعد از دوره 2 و نیم ساله رکود کرونا از نظر کمیت قابل تقدیر است، که در 3 سال قبل چنین برنامه ای نداشتیم و از نظر کیفیت بعد از رکود طولانی مدت شرایط سخت برگزاری مسابقه قابل پیش بینی بود، اما خوشبختانه برنامه ها، حضور پیشکسوتان و چهره های مطرح کاراته و همچنین قضاوتها بهتر از سطح انتظار بود.

اولین دوره مسابقات قهرمانی کاراته استان آذربایجان شرقی در سبک شیتوریوگوشین ریو، با برتری باشگاه نورانگیز سهند با 26 مدال طلا، آیتام نجفی 21 مدال طلا و قنبری 17 مدال طلا خاتمه یافت، همچنین کاپ اخلاق مسابقات به باشکاه نوبل تبریز به مربیگری خرسندی تعلق گرفت.

گفتنی است، اولین دوره مسابقات قهرمانی کاراته استان آذربایجان شرقی با همکاری هیات کاراته استان، داوران رسمی کاراته زیر نظر شورای داوران کاراته استان، با حضور پیشکسوتان کاراته استان، خسرو دانش بنیانگذار کاراته استان آذربایجان شرقی، علی‌اکبر دست‌آموز دبیر شورای داوران استان و رئیس هیئت کاراته شهرستان تبریز، علیرضا پورنجمی، رئیس سبک ایشین‌ریو اوکینوایی ایران، استاد ایوب پوررفاهی و تراب عبدالله‌پور و.... و با اهدای کاپ رسمی تیمی و تندیس مسابقه به کلیه مربیان و مدال و حکم قهرمانی به تمامی قهرمانان این دوره مسابقات برگزار شد.

 

 

 

کدخبر: 796303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟