پارک جنگلی اراک دهکده گردشگری می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،فرامرز مهاجرانی با اشاره به تغییر بخشی از سیاست‌های شهرداری اراک در زمینه جذب سرمایه‌گذار، اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز شهرداری اراک بر موضوعات گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این زمینه است و مسلما سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اراک نیز تابع این سیاست‌های تعریف شده خواهد بود و برنامه‌های خود در سال جاری را در این راستا هدفگذاری کرده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر اراک ساماندهی پارک شهید باهنر است، در این راستا طرح جامع پارک با کمک اداره کل منابع‌طبیعی تدوین و تصویب شده است، البته این پارک یک قرارداد از سال ۱۳۸۴ داشت که فقط ۱۴ سال از آن باقی مانده بود که مسلما هیچ سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح و بهره برداری طی مدت ۱۴ سال موافقت نمی‌کرد و بر همین اساس قرارداد قبلی باطل شد و یک قرارداد جدید ۳۰ ساله با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تدوین شد که به زودی منعقد می‌شود.

مهاجرانی با بیان اینکه خوشبختانه در این راستا سرمایه‌گذارانی متقاضی حضور در این پروژه هستند، گفت: براساس طرح جامع تدوین شده، در نظر است که پارک شهید باهنر اراک به یک دهکده گردشگری تبدیل شود که برای تحقق این امر ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

وی با اشاره به پروژه گردشگری دره گردو، اظهار کرد: خوشبختانه در آستانه وقوع اتفاقات خوب در این منطقه هستیم. ۸۶ هکتار از اراضی توسط راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده است، تنها فضا و اراضی انتفاعی آن باقی مانده است که کارشناسی لازم انجام شده است تا واگذار شود. اگر موضوع این اراضی که در دستور کار قرار دارد تعیین تکلیف شود با توجه به آمادگی سرمایه‌گذاران، این فضاها واگذار می‌شود و شاهد آغاز توسعه گردشگری در این منطقه خواهیم بود.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک افزود: در کنار پروژه های کلان مذکور، سازمان پروژه‌های خرد را نیز با جدیت دنبال می‌کند که شامل ایجاد شهربازی‌های کوچک در پارک‌های شهر است و به زودی اولین شهربازی کوچک در پارک شهدای گمنام اراک اجرایی می‌شود که اگر بازخورد خوبی دریافت شود، این پروژه در سایر پارک های شهر اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های گردشگری، پروژه هایی به منظور ایجاد سرمایه برای شهرداری نیز در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها ایجاد مجتمع مسکونی تجاری در منطقه ۹ شهر صنعتی به وسعت ۲۱ هزار مترمربع زیربنای مسکونی و ۱۵۰۰ متر زیربنای تجاری است، مصوبه این پروژه از کمیسیون ماده ۵ اخذ شده و در مسیر صدور پروانه هستیم.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 796183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟