اقدامات لازم برای جلوگیری از طلاق

به گزارش رکنا از اصفهان،اگر واقعا مصمم شده اید که از طلاق جلوگیری کنید در اولین فرصت به اعصابتان مسلط شوید و اضطراب را کنار بگذارید. شما باید از افسردگی دوری کنید و راهکاری کلی در نظر بگیرید در ادامه به مواردی که می تواند به شما کمک کند تا شروع قدرتمندی برای جلوگیری از طلاق داشته باشید را ارائه می کنیم.

1-برای جلوگیری از طلاق سعی نکنید که نقش قربانی را بازی کنید: چطو توانستی این کار را با من بکنی؟ شاید این جمله واقعا بیانگر حال و روزتان باشد اما با آن برای جلب مجدد توجه همسرتان راه به جایی نمی برید و در نهایت، شما هستید که بازی را باخته اید. اگر قصد دارید همسرتان را با احساس گناه مجبور به بازگشت کنید دقیقا نتیجه برعکس خواهد بود و او با افسردگی اعلام می کند از اینکه باز هم در این خانه بمانم متنفرم. این روش خوبی برای جلوگیری از طلاق نیست.

2-موارد ضروری برای تغییر را مشخص کنید: از تمام دفعاتی که همسرتان نظر مثبتی درباره شما نداشته لیستی تهیه کنید. حالا بدون تعصب ببینید که چه تلاشهایی صورت گرفته تا مانع طلاق شود. شکایت ها انتقادات و سخنانتان در هنگام عصبانیت را لیست کنیدو با مرور این فهرست احتمالا می توانید رفتارهای منجر شده به دادخواست طلاق را ریشه یابی کنید.

3-زخم های کهنه را التیام بخشید: به واقع همسرتان از چه مسائلی آزرده خاطر شده و چه کارهایی باعث رنجش او گردیده که تصمیم به طلاق گرفته است؟ لیستی تهیه کرده و تمام لحظاتی را یادداشت کنید که همسرتان از آن ها با تلخی و عصبانیت یاد می کند. همچنین خاطرات تلخ از دیدگاه خودتان را نیز یادداشت کنید. سپس کنار هم بنشینید و تک تک آن خاطرات را بررسی کنید و ببینید که در هر کدام از ان اشتباهات و سوئ تفاهم ها چه نقشی داشته اید. لازم نیست درباره رفتارهای اشتباه طرف مقابل نظری دهید.

4-خودتان را باور داشته باشید: ضمن تلاش برای جاوگیری از طلاق سعی کنید روحیه خود را حفظ کید. جمله فکر می کنم که می توانم را بارها و بارها در طول روز با خود تکرار کنید. اگر در عمق وجود خود احساس می کنید لایق دوست داشته شدن نیستید باید ذهنیت خود را عوض کنید. برای غلبه بر باورهای ناخوشایندی که درباره ی خود دارید از تکنیک زیر استفاده کنید.

5-نکات مورد نیاز برای ازدواج موفق را بیاموزید: نباید از خودتان انتظار داشته باشید که بدون داشتن اطلاعاتی درباره حقوق وارد جلسه دادگاه شوید و قضاوت آن محکمه را به عهده بگیرید. شما برای نقش همسری تا چه اندازه آموزش دیده اید؟ بیشک بسیار کم، اما واقعیت آن است که برای موفقیت در شغلی ساده هم باید مهارت های مهمی را آموخته باشید.

6-اجازه ندهید عصبانیت رابطه شما را مختل کند: انرژی مثبت جاری در وجود خود را به دیگری منتقل کنید کتاب های خودآموز یا دوره های مجازی اینترنتی هم مفید هستند. گاهی مشاور ازدواج هم می تواند راهنمای معتمدی باشد اما این مشاور را آگاهانه و با دقت انتخاب کنید تا مطمئن شوید او همان کسی است که مهارت های مورد نیاز را به شماآموزش خواهد داد.

فرزانه افشاری

کدخبر: 795858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟