اعمال قانون بیش از پنج هزار خودروی دودزا در مشهد

به گزارش رکنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به گسترش کلان‌شهر مشهد طی سال‌های اخیر و افزایش قابل توجه خودروهای موجود در این شهر، کنترل و کاهش آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است؛ چرا که تردد روزانه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در مشهد که اغلب آنها به صورت تک سرنشین هستند، اثرات منفی زیادی بر کیفیت هوا خواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه تردد خودروهای دودزا و آلاینده اثرات مخربی بر محیط زیست و سلامت مردم دارد؛ در همین راستا به‌منظور شناسایی و اعمال قانون این خودروها، ۶ گشت خودرویی مقابله با آلاینده‌های زیست محیطی "سمام" ، در شهر مشهد مشغول فعالیت هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: آمارها حاکی از آن است که در سال گذشته بیش از ۲۲ هزار خودروی دودزا و آلاینده در شهر مشهد اعمال قانون شده‌اند که میزان اعمال قانون خودروهای آینده و دودزا در سه ماهه نخست سال گذشته نسبت به سال جاری تفاوت معناداری نداشته است.

نجفی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تردد خودروهای آلاینده در شهر، پلاک آن را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ اعلام کنند تا بلافاصله پیگیری لازم صورت گیرد.

کدخبر: 795651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟