اصناف و بازاریان از دیرباز امین های محلات بوده اند

به گزارش رکنا از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم روز چهارشنبه در همایش تجلیل از چهره های شاخص اصناف کرمانشاه در سرسرای اتاق بازرگانی استان با تبریک روز ملی اصناف به اصناف و بازاریان از تمام خدمات و کمک های مومنانه و معیشتی بازاریان به اقشار ضعیف جامعه در شرایط سخت اقتصادی و بحران های مانند زلزله و سیل تقدیر کرد و اصناف را پل ارتباط قوی بین دولت و مردم دانست.

وی در ادامه به سابقه درخشان، تجار و بازاریان در کمک به مردم به ویژه مستعضفان در طول تاریخ  اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان در گذشته امین های محلات بودند و خیلی از امور و مشکلات محله ها بدست آنها حل می شد.

امیری مقدم در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به گرانی ها و تورم و شرایط سخت اقتصادی از اصناف خواست بر فعالیت هم صنفی ها خوشان خود نظارتی داشته باشند و کاری نکنند از جاهای دیگر بر فعالیت آنها نظارت و بازرسی شود، زیرا جریمه و پلمب زیبنده نیست.

وی بر مشتمری مداری اصناف تاکید کرد و گفت: نگذارنیم در این شرایط سخت مردم اذیت شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بحث داغ مالیات بین بازاریان و اصناف و معافیت یک میلیونی اصناف به خواست رئیس جمهور بیان داشت: باید در این خصوص بیشتر به دنبال دانه درشت های مالیات گریز باشیم نه آن مغازه دار زیر پله ای.

امیری‌مقدم در بخش دیگر از صحبت های خود به سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته اشاره کرد و گفت: مردم در این شرایط نیاز به آرامش دارند و هرکس مردم را از آینده ناامید کند و چه بدانند و چه ندانند و چه بفهمد و چه نفهمد با دشمنان همکاری کرده است.

وی تاکید کرد: دشمنان با تمام توان به میدان آمدند که مردم را از مسئولان و نظام ناامید کنند، بنابراین در این ارتباط جهاد تبیین بر همه مسئولان، علما، اساتید، اصناف یک تکلیف است، دستاوردهای نظام را تبیین کنند، به مردم بگویند قبل از انقلاب چه بودیم و الان در همه عرصه ها حرف برای گفتن داریم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به نشست های اقتصادی روزهای اخیر مدیران ارشد استان در آستانه سفر رئیس جمهوری به کرمانشاه گفت: این سفر برای استان مطمئنا آورده‌های خوبی خواهد داشت.

وی توسعه فرودگاه کرمانشاه و پروژه تامین آب شهر کرمانشاه، پیگیری پروژه های نفتی و پتروشیمی استان را جزو این برنامه ها دانست و گفت: استان کرمانشاه در تمام زمینه های کشاورزی، گردشگری، صنعتی، و آب و هوا و فصلی دارای ظرفیت فراوان برای توسعه است فقط باید بر رشد فرهنگ مطالبه گری مردم کرمانشاه کار کنیم.

امیری مقدم در ادامه خواست کرمانشاه زیبا را که دارای خیلی از پتانسیل ها است بد معرفی نکنیم تا اگر بد معرفی شود، سرمایه گذاران اینجا سرمایه نمی آوردند برعکس باید کاری کنیم آنهایی که از کرمانشاه رفته اند برگردنند.

در پایان این مراسم از چهره شاخص و ماندگار اصناف کرمانشاه تجلیل شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 795591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟