۷۷۹ تن اضافه بار از خودروهای حمل کالا در جاده‌های قزوین کشف شد

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین، جواد حق‌لطفی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب اظهار داشت: شناسایی اضافه بار در جاده های استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۸۰ درصدی روبرو بوده است.

این مسوول راهداری با بیان اینکه میزان تخلف اضافه تناژ در قالب گشت‌های مشترک این اداره کل با پلیس راه به خصوص در مبادی بارگیری معادن به دست آمده، تصریح کرد: بیشترین میزان تخلف حمل اضافه بار مربوط به بارهای معدنی چون خاک صنعتی سیلیس، سنگ و ماسه‌شویی‌ها بوده است.

حق لطفی خاطرنشان کرد: حمل بار اضافه بر ظرفیت، شبکه راه ها را که با صرف هزینه های زیاد احداث شده اند را با سرعت بیشتری تخریب می کند که با توجه به تاثیر بالای این مساله در کاهش ایمنی تردد و آسیب به رویه جاده ها، موضوع گشت های کنترل اضافه تناژ بار به طور جدی در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: در همین رابطه و به منظور جلوگیری از چنین تخلفاتی و همچنین برخورد با متخلفان، تیم‌هایی متشکل از کارشناسان راهداری و پلیس راه با استقرار در پاسگاه های جاده ای در قالب گروه‌های سیار، با استفاده از سامانه باسکول سیار متخلفان را شناسایی و به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی ‌می‌کنیم.

 

کدخبر: 795506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟