فعالیت 42 هزار واحد صنفی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همایش روز ملی اصناف با محور دهه تولید و تجارت روز چهارشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان، زین آبادی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرج زاده ها رئیس اتاق اصناف قزوین و جمعی از کسبه و بازاریان در سالن اجتماعات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد.

عزیزالله افضلی در این نشست اظهارداشت: وضعیت تولید در استان مطلوب است اما در عرصه توزیع کالا با مشکلاتی مواجهیم که موجب نوسان قیمتها شده و این موضوع مردم را نگران می کند.

افضلی تصریح کرد: بدون تردید اصناف و اتحادیه ها بعنوان بازوان اجرایی در عرصه توزیع کالا می توانند کمک دولت باشند اما به نظر می رسد در شرایط کنونی نیازمند بهبود ساختارها و شبکه توزیع کالا هستیم تا هم نگرانی مردم برطرف شود و هم اصناف سود ببرند.

رئیس سازمان صمت استان افزود: در موضوع گرانی قیمت کالاها متاسفانه اولین ذهنیت به سمت اصناف می رود در حالی که در بسیاری از این شرایط کسبه و اصناف هیچ دخالت و نقشی در افزایش قیمتها ندارند و باید ریشه آن را در جاهای دیگر جستجو کرد.

افضلی گفت: بدون تردید اصناف در اقتصاد کشور و تامین کالاهای مورد نیاز مردم نقش کلیدی دارند و همچنان بسیاری از اصناف و بازاریان به عنوان معتمد و حبیب خدا محسوب می شوند و سوء استفاده تعداد محدودی از کسبه نباید به جایگاه والای بازاریان ما آسیب بزند

افضلی تصریح کرد:  ساماندهی واحدهای صنفی و پروانه دار کردن واحدهای بدون مجوز رسمی در اولویت برنامه های سازمان صمت قرار دارد و از روسای اتحادیه ها و اتاق های اصناف استان انتظار داریم در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

وی اظهارداشت: در صورت ساماندهی واحدهای صنفی بدون جواز کسب شاهد بهبود نظام توزیع در استان خواهیم بود.

 

 

 

کدخبر: 795473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟