مسئولان اجرای طرح سپاس در استان قزوین را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، ،محسن آخوندی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین در جلسه شورای مشاوران مدیران کل در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به ابلاغ طرح سپاس گفت: دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: در اجرای باکیفیت طرح سپاس، کمیته‌ای در استانداری قزوین تشکیل شده تا از موازی‌کاری‌ها در اجرای دیدار با جامعه ایثارگران جلوگیری شود و ضمن احصای مشکلات‌شان در جهت رفع آنها، اقدامات لازم صورت گیرد.

آخوندی گفت: در دیدار مسئولان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به دنبال احصای مشکلات هستیم تا این مشکلات ضمن اعلام به بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری قزوین، در جهت رفع آن مسئول مربوطه با توجه به امکانات و توانایی‌هایی که دارد، وارد عمل شود.

قانون، تکلیف دیدار با ایثارگران را برای مسئولان روشن کرده است

این مقام مسئول با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران مناعت طبع بالایی دارند، بیان کرد: برخی از این عزیزان از بیان مشکلات خود خودداری می‌کنند ولی مسئولان و مشاوران مدیرکل باید تلاش کنند، مشکلات آنها را جهت رفع‌شان احصا نمایند.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین افزود: قانون تکلیف اجرای طرح سپاس، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را برای همه مسئولان روشن کرده، لذا هیچ بهانه‌ای از آنها در عدم اجرای این طرح پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه در طرح سپاس به دنبال اثربخشی هستیم، گفت: باید همه مسئولان و مشاوران مدیرکل در اجرای هر چه بهتر این طرح همت نمایند تا با بهترین شیوه اجرایی شود.

آخوندی با اشاره به قانون تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران بیان کرد: قبل از اجرای این قانون، ۳ هزار و ۷۰۰ ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار بودند که تاکنون ۲ هزار و ۶۶۰ نفر از آنها تبدیل وضعیت شده و بیش از ۶۰۰ نفر در مرحله گزینش هستند.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین افزود: مابقی ایثاگران نیز در برخی دستگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شدند که اقدامات لازم در جهت رفع آنها در حال انجام است تا این عزیزان تبدیل وضعیت شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی مسئولان در تبدیل وضعیت ایثارگران برخی موانع مانند خصوصی بودن دستگاه مربوطه خود را عنوان می‌کنند که به‌زودی با ابلاغ بخشنامه به آنها، این بهانه‌ها تمام خواهد شد.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین افزود: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران واضح و روشن است و هیچ کوتاهی از مسئولان در این خصوص قابل توجیه نیست.

وی همچنین مطالبی پیرامون دوره‌های آموزشی قوانین ایثارگران ویژه مشاوران مدیران کل در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین، کارت ایثارگری، اجرای طرح سپاس و هزینه‌کرد یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، مطابق بند ل تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد.

گفتنی است در این جلسه، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و مشاوران مدیران کل در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین مطالبی پیرامون اجرای طرح سپاس، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مشکلات این قشر معظم جامعه بیان کرده و پیرامون رفع آنها با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

کدخبر: 794627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟