تامین مسکن روستائیان در راستای تثبیت و ماندگاری جمعیت روستایی

به گزارش رکنا از  گلستان، سید محمد حسینی در گفت و گوی ویژه خبری اظهار کرد: ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان در روستاها متمرکز بوده و در راستای تثبیت و ماندگاری جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها برنامه های خوبی در تامین مسکن روستایی داریم.

وی تصریح کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن و فعال سازی سامانه ثبت نام متقاضیان مسکن روستایی تعداد ۱۷ هزار نفر از روستائیان استان در این سامانه ثبت نام کردند که با همکاری دهیاری ها این افراد ثبت نام شده پالایش شده و تعداد ۱۱ هزار نفر واجد شرایط بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود دو هزارو ۶۰۰ نفر متقاضی مراحل اولیه تا صدور پروانه ساخت را طی کردند و با وجود اینکه در سال نخست می بایست ۷ هزار واحد مسکونی احداث شود با رشد یک و نیم درصدی توانستیم تا به اندازه دو سال برای تولید مسکن روستایی برنامه ریزی کنیم.

ایشان ادامه داد: تقریبا در تمامی روستاها امکان و پنانسیل زمین وجود داشته  و در شورای مسکن استان مقرر شد تا پایان مردادماه امسال تمامی دستگاه های متولی مانند اموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و غیرهچ اراضی بلا استفاده خود که زمین های انها شناسایی شدند انتقال دهند تا بلافاصله اجرای طرح نهضت ملی مسکن اجرا شود.

 حسینی گفت: پیش بینی می شود از اوائل مهرماه امسال عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن روستایی در گلستان اغاز شود.

وی بیان کرد: بهترین روش در طرح نهضت ملی مسکن که کمترین بار مالی برای دولت و متقاضی دارد احداث مسکن در بافت فرسوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد: تمامی طرح های مسکن روستایی مانند طرح مسکن حمایتی محرومین، طرح مسکن خودمالکی، انبوه سازی، طرح احداث مسکن برای جوانان تامین زمین شده و به تناسب عملیات اماده سازی ان انجام می شود.

وی افزود: کلیه تامین مسکن در بخش های مختلف جوانان، اقشار کم درامد و غیره ذیل اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام می شود.

حسینی بیان کرد: خوشبختانه دولت در راستای تامین مسکن روستایی با هدف حمایت از روستائیان به عنوان تولید کننده زیربنایی کشور و مولد یارانه های خوبی در احداث مسکن برای دهک های پایین در نظر گرفته است.یکی از حمایت های خوب دولت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده که ۱۳ درصد ان توسط دولت و پنج درصد توسط متقاضی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بوده و برای اقشار کم درامد ضمن پرداخت این تسهیلات کمک های بلاعوض ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومانی و مصالح رایگان مانند سیمان و میلگرد تعلق می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در ثبت نام متقاضیان مسکن روستایی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه وجود نداشته و تمامی زیرساخت های لازم برای تامین و احداث مسکن وجود دارد.

 

کدخبر: 794453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟