مدیران پشت میز نشین برای کردستان مناسب نیستند

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در نشست با اقشار مختلف مردم و برگزیدگان شهرستان بیجار  در سالن سینما آزادی این شهر گفت:مدیران باید با حضور و لاش  شبانه روزی همه همت و وقت خود را صرف توسعه و پیشرفت استان کنند و این امر با مدیرانی که علاقه به پشت میزنشینی دارند قابل تحقق نیست.

وی با بیان اینکه مردم بیجار در انتخابات سال گذشته با حضور حماسی و  حداکثری برای کردستان افتخار آفریدند و بیش از ۷۰ درصد مشارکت کنندگان به رئیس جمهور منتخب رای دادند، گفت:امروز ما در مقابله همه مردم مسئول و خادم آنان هستیم  و وقتی با  بصیرت و آگاهی مردم بیجار روبرو می شویم بار مسئولیت خود را سنگین تر حس می‌کنیم.

زارعی کوشا عنوان کرد: مردم این دیار دارای فرهنگ و تمدنی بسیار اصیل و دارای هنرمندان و چهره‌های بسیار موثر در عرصه های گوناگون هستند که وجودشان مایه افتخار و عزت کردستان است. 

وی  افزود: برای تصمیم گیری و اقدام فرصت های زیادی در اختیار نداریم و اگر شناخت عینی از مسائل و مشکلات  نداشته باشیم تصمیمات راه به جایی نخواهد برد و بر همین مبنا  سفرهای شهرستانی را طراحی و عملی کرده‌ایم. 

استاندار کردستان  به وفاق و همدلی  موجود در شهرستان بیجار نیز اشاره  کرد و اظهار داشت: ارکان مختلف در این شهرستان با همدلی کامل در کنار هم مشغول خدمت هستند و برای توسعه شهرستان و مردم دلسوزی می‌کنند که بسیار ظرفیت بزرگی برای توسعه شهرستان به شمار می‌رود. 

وی عنوان کرد: وظیفه دولت  فراهم کردن شرایط برای شکوفایی و پیشرفت متوازن  شهرستان بیجار است و با توجه به عمق محرومیت‌ها از صمیم قلب اعتقاد دارم که شهرستان بیجار نیازمند توجه خاص و ویژه است.

زارعی کوشا اضافه کرد:در برخی شاخص‌ها و زیرساخت‌ها شهرستان بیجار به نسبت میانگین استان و کشور در رده‌های بسیار پایین قرار دارد که این مسئله غیرقابل قبول و آزار دهنده است.

استاندار کردستان به سفر آتی رئیس جمهور به کردستان نیز گریزی زد و  وعده داد که در این سفر برای بیجار اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی طرح زنجیره فولاد و احداث پتروشیمی بعثت را از جمله طرح‌های تحول آفرین در اقتصاد و اشتعال شهرستان بیجار نام برد و گفت:برای سفر رئیس جمهور پنج طرح پیشران برای استان تعریف شده که عمده آنها متعلق به شهرستان بیجار است.

زارعی کوشا گفت: بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ کردستان در پتروشیمی بعثت انجام می‌شود که با اشتعال‌زایی مستقیم برای ۸۰۰ نفر می‌تواند سیمای شهرستان را متحول و در اقتصاد استان اثرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

استاندار کردستان شهرستان بیجار را نماد وحدت و وفاق و همدلی در استان دانست و اظهار داشت: هم افزایی و تعامل در این شهرستان در اوج خود قرار دارد و نحو بیان مشکلات و نیازها با زبان بالغا‌نه  و در  این سطح  قابل ستایش و تقدیر است. 

مقام عالی دولت در کردستان  اذعان کرد: من وظیفه دارم قدم های برداشته شده هر شخصیتی را اعلام کنم و در بیان خدمات دیگران نیز کوتاهی نمی‌کنم، چرا که کارهای دیگران را به نام خود سند زدن جای افتخار نیست.

وی به برنامه های خود در سفر به شهرستان بیجار در یک روز کاری اشاره کرد و گفت: بازدید از خط انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند حسن آباد و بررسی مشکلات تخصیص آب از  سد تالوار برای مردم بخش چنگ الماس از مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با حسن نظر رئیس جمهور و وزیر نیرو اطمینان دارم که اتفاقات بسیار ارزنده‌ای در بخش تخصیص آب از سد تالوار خواهد افتاد.

زارعی کوشا به تغییر و تحول در زمان جواب استعلامات سرمایه گذاری از دستگاه‌های اجرایی  برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف نیز اشاره کرد و افزود:از دستگاه اجرایی نمی پذیریم که جواب استعلامات را هشت ماه طول دهند، ما مدیری می‌خواهیم  که سرمایه گذاران را از فعالیت دلسرد نکند و برای سرمایه گذاران وقت بگذارند.

وی تصریح کرد:ما برای وقت تلف کردن نیامده ایم ، بلکه همه همت خود را بکار خواهیم بست تا در حد توان و مقدورات بهترین کارها به نتیجه برسانیم.

در این جلسه نماینده فعالان بخش های کشاورزی،اقتصادی هنری و ورزشی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود با استاندار کردستان پرداختند.

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 794167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟