وقوع جرم، آسیب ها و خسارتهای مختلفی را برای جامعه دارد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی شعبانی روز پنجشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین، افزود:اگر این وظایف به خوبی انجام شود دیگر کشف جرم و مجرم ضرورتی پیدا نمی کند و وظایف بعدی برای دستگاه ها ایجاد نمی شود.

شعبانی افزود: پیشگیری بهتر از درمان است چون در صورت ابتلا به بیماری، خسارت ها بیشتر می شود و حتی منجر به فوت بیمار خواهد شد و هزینه ها و مشکلات زیادی را به بار می آورد و در امور اخلاقی نیز گناه نکردن آسانتر از توبه است.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در پیشگیری از وقوف جرم می طلبد تمامی مدیران و دستگاه ها که تا به امروز پای کار بوده اند مشارکت جدی تری را داشته باشند چون اگر جامعه را بررسی کنیم نمی توان نمره عالی را به خود در این زمینه بدهیم و باید مشارکت و هم افزایی را بالا ببریم تا سطح وقوع جرایم و دعاوی را کاهش دهیم و ارتقای رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.

این مسوول اظهار داشت: در دستور العمل پیشگیری از سرقت که فراوانی آن در استان قزوین زیاد است و مصوبه شورای امنیت کشور می باشد برای ۲۷ دستگاه و نهاد اجرایی، تکالیفی شناسایی شده است.

شعبانی گفت: مقابله با جرایمی مانند سرقت از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است ولی دستگاه های دیگر نیز این تکلیف را به دوش دارند و از ۱۰ مورد وظیفه مشخص شده، هشت وظیفه مربوط به مدیران است و باید پای کار باشند تا پیشگیری از وقوع جرم را در سطح اعلای خود اجرا کنیم.

وی گفت: ظرفیت برای پیشگیری و کاهش جرائم در استان قزوین وجود دارد و باید اهتمام و هم افزایی و تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم تا سطح امنیت را ارتقا ببخشیم.

 

 

 

کدخبر: 793042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟