دستگیری مامور قلابی درمحمدیه

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سرهنگ بهرام منصوری روز سه شنبه در تشریح این خبر، افزود: در پی تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی با لباس نظامی و تردد در مناطق خلوت شهر، خود را مامور پلیس معرفی کرده و اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان می کند، بلافاصله ماموران کلانتری محمدیه این شهرستان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی محمدیه پس از حضور در محل با ۲نفر جوان که یکی از آنها لباس نظامی با نصب درجه بر تن داشت و به اهالی اعلام کرده بودند که مامور پلیس هستند مواجه شده و پس از بررسی های اولیه، آنها را برای ادامه روند رسیدگی به کلانتری دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با بیان اینکه در بررسی های بیشتر از این ۲نفر مشخص شد که آنها با طراحی نقشه ماهرانه ای با لباس مامور انتظامی در محله های کم تردد شهر پرسه زده و با شناسایی سوژه های خود نسبت به اخاذی و سرقت از آنان اقدام می کردند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری محمدیه بر اخاذی و سرقت از شهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ منصوری ناآشنایی افراد با حقوق شهروندی و تسلیم شدن بی قید و شرط در برابر مامورنماها و غفلت و سهل انگاری شهروندان در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت تحت پوشش مامور دانست و تاکید کرد: شهروندان هیچگاه بدون احراز هویت افراد، درب منازل و خودروهای خود را به روی هر فردی که خود را مامور معرفی می‌کند، باز نکنند.

خاموشی ۳۸۴ دستگاه ماینر در بوئین زهرا

در خبری دیگر، جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۳۸۴ دستگاه ماینر دریکی از واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی دانسفهان شهرستان بوئین زهرا اطلاع داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی و اخبار واصله مبنی بر استخراج غیر قانونی رمز ارز در یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی دانسفهان شهرستان بوئین زهرا مراتب در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بررسی صحت و سقم و شناسایی شرکت موصوف با هماهنگی قضائی به محل اعزام و طی بررسی از شرکت مذکور، ۳۸۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرقانونی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه کارشناسان ارزش ماینرهای مکشوفه را ۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اعلام کرده اند، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و شرکت مذکور پلمب شد.

سرهنگ عبدالمالکی از شهروندان خواست  در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز در قالب جرایم اقتصادی، احتکار کالا یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

 

کدخبر: 792351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟