جشنواره رسانه ای ابوذر باید معرف رسانه اثرگذار و انقلابی باشد

به گزارش رکنا از یزد، سرهنگ حمیدرضا محدث، پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره رسانه ای ابوذر با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها و الزامات این نقش آفرینی برای امر قطعی و فوری جهاد تبیین اظهار داشت: برای اینکه رسانه ها بتوانند در هر عرصه ای به ویژه جهاد تبیین نقش آفرین باشند باید قوی و به‌روز و مدام در حال پیشرفت باشد.

وی بیان کرد: رسانه می تواند به گسترش اخلاق، معنویت و توسعه ارزش های دینی و انقلابی در جامعه و تاثیرگذاری بر تمام مخاطبان با تولید محتوای طراز انقلاب اسلامی کمک کند.

محدث ادامه داد: جشنواره رسانه ای ابوذر باید معرف رسانه و اصحاب رسانه اثرگذار و انقلابی باشد زیرا رسانه ها می توانند با جریان سازی و هدایت افکار عمومی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اجتماعی، اثرگذاری عمیقی داشته باشند.

وی عنوان کرد: رسانه برای اینکه بتواند اثرگذاری در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اجتماعی داشته باشد و بر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن فائق بیاید، لاجرم باید قوی شود و عرصه را به رقبا واگذار نکند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار بیان کرد: رسانه برای پیشرفت و تعالی باید دغدغه‌مند باشد و خود را بی نیاز از ارتقا نداند زیرا در جنگ ترکیبی اصابت تیرهای این جنگ به افکار و اذهان آحاد مردم است و رسانه با تاثیرگذاری خود بر افکار عمومی می تواند مانع دشمن شود.

محدث تاکید کرد: مهمترین وظیفه رسانه ها امروز کمک به تحقق امر فوری و قطعی جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه قوی شدن رسانه ها، الزاماتی دارد که این الزامات می تواند توسط بسیج رسانه انجام شود، افزود: بسیج رسانه باید در زمینه ارتقا کیفی رسانه ها اقدامات موثر انجام دهد تا رسانه رسالت خود را در جهاد تبیین به درستی ایفا کند.

محدث، توجه به آموزش و توجه به کارگاه های تخصصی، ایجاد رقابت سازنده در بین رسانه ها، حمایت های شایسته صنفی و دولتی، ارتقا تفکر رسانه ای در جامعه، تقویت روحیه مطالبه گری با رعایت انصاف، ایجاد زمینه رشد فناوری های نوین رسانه ای را در تقویت کمی و کیفی رسانه ها اثرگذار دانست.

وی همچنین بیان کرد: برگزاری جشنواره های تخصصی رسانه ای همچون جشنواره رسانه ای ابوذر نیز می تواند نقش موثری در تقویت رسانه ها ایفا کند.

محدث عنوان کرد: رسانه قوی رسانه ای است که حقایق و واقعیت ها را به خوبی تبیین کند و در مقابل حرکت گمراه کننده و تهاجم رسانه ای دشمن که به سمت مردم سرازیر شده و افکار جوانان را دچار تزلزل و خدشه کرده، بایستد.

وی افزود: امروزه جهاد رسانه پرداختن به جهاد تبیین است و در خط مقدم جهاد تبیین، رسانه ها و اصحاب رسانه حضور دارند و این قشر باید با تلاش فداکارانه و مخلصانه برای گسترش ارزش ها، بیان حقایق و پاسخگویی به شبهات، تصویرسازی های غلط، ابهام آفرینی و شبهه افکنی هایی که جامعه را در ورطه بی هویتی، خود کم بینی، خود تحقیری و خود تخریبی غوطه ور کرده تلاش کند،

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار از رسانه ها به عنوان افسران خط مقدم جهاد تبیین یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم جشنواره رسانه ای ابوذر در یزد به بهترین نحو ممکن برگزار شود و این جشنواره بتواند الگویی برای تمام جشنواره های رسانه ای در سطح کشور باشد.

مهر

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 792200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟