فراخوان جمع‌آوری اسناد و آثار تاریخی مرتبط با شهر قم اعلام شد

به گزارش رکنا از قم، شهرداری از تمامی شهروندان و هموطنانی که آثار تاریخی و یا اسناد مرتبط با شهر قم را در اختیار دارند، درخواست نمود تا با ارائه این آثار زمینه نگهداری و نمایش آن برای عموم علاقه‌مندان را در موزه تاریخ شهر قم فراهم آورند.

در متن اطلاعیه این فراخوان آمده است:

شهرداری قم با توجه به مأموریت خود در زمینه حفظ و حراست از تاریخ هفت هزار ساله و ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم به منظور شناسایی، بازنمایی، تحقیق، پژوهش و مستندسازی با هدف اعتلای فرهنگی و گسترش نام و آوازه تاریخی شهر قم، راه‌اندازی و تأسیس موزه تاریخ قم را در دستور کار و اولویت‌های اجرایی قرار داده است.

لذا بدین‌منظور از عموم هموطنان گرامی که به هر نحو اسناد، آثار تاریخی، تصاویر و اشیاء قدیمی مرتبط با شهر قم را در اختیار داشته و یا اطلاعاتی از آن‌ها را در دسترس دارند، دعوت به‌عمل می‌آید تا در راه‌اندازی این موزه با ارائه، ارزشگزاری و یا ارزیابی و مستندسازی آثار شهرداری قم را در این مأموریت همراهی نمایند. بدیهی است هرگونه مشارکت در این اقدام ماندگار علاوه بر انجام مسئولیت اجتماعی در اعتلای فرهنگی و نمایش آن در موزه مذکور با نام ارائه‌دهنده اثر و حفظ امتیاز معنوی، شامل حمایت مالی از سوی شهرداری قم نیز خواهد شد.

اسناد و کتب تاریخی، نشریات قدیمی، تصاویر، ابزار و ادوات کاری مشاغل، اشیاء و ملزومات خانگی و اسناد خانوادگی از جمله مواردی است که علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه آن به دبیرخانه این فراخوان در طبقه ششم ساختمان مرکزی شهرداری قم در بلوار امام موسی صدر در این رویداد فرهنگی مشارکت داشته باشند.

نظری / قم

کدخبر: 792166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟