شاخص‌های توسعه در مناطق محروم آذربایجان‌غربی متناسب با استان ارتقا یابد

به گزارش رکنا از ارومیه، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان با موضوع بررسی وضعیت مناطق حاشیه‌نشین ارومیه که پس از بازدید از این مناطق برگزار شد، افزود: رساندن شاخص‌های مناطق حاشیه‌ای به متوسط استانی حزو اولویت‌های مدیران باشد. 

استاندار آذربایجان غربی از اجرای طرح ۲۰۲۰ برای توسعه  مناطق محروم شهری در سطح کشور خبر داد و افزود: در این قالب، ۲ هزار و ۲۰ نقطه انتخاب و به صورت ویژه برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آنها اعتبار گذاشته شده است و اقدام صورت می‌گیرد که متاسفانه در این قالب، در استان ما اقدام خاصی صورت نگرفته و هیچ دستگاهی به تکالیف خود عمل نکرده است.

اجرای ۴ پروژه ساخت مدرسه در مناطق هدف بازآفرینی شهری

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه،گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری از جمله ساخت مدرسه، مراکز درمانی، خدماتی و تجاری جهت ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار در سکونتگاه‌های

 غیررسمی این استان اجرا می‌شود.

سید محسن حمزه‌لو با اعلام اینکه ۴ پروژه احداث مدرسه ١٢ کلاسه در شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود، اظهار کرد:  همچنین ٧ پروژه احداث مدرسه ١٢ کلاسه برای افزایش کیفیت زندگی مردم در سایت‌های مسکن مهر در حال اجراست. 

وی ادامه داد: احداث خانه سلامت و زمین چمن از دیگر برنامه‌های طرح بازآفرینی شهری بوده که که با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته نیز اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی انجام شده است. 

حمزه‌لو اضافه کرد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که جهت توسعه استانداردهای شهری تعیین شده است.

 

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 792038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟