شنا در سدها و تاسیسات آبی همدان ممنوع است

به گزارش رکنا در استان همدان،محمد ضروری با تاکید بر ممنوعیت شنا در حاشیه سدها و بندهای انحرافی استان اظهار داشت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان، به منظور جلوگیری از شنا و موارد غرق شدگی در سدهای استان، در حاشیه آن، هر ۵۰۰ متر یک تابلوی شنا ممنوع، نصب کرده است.

ضروری تصریح کرد: همه مسیرهای دسترسی به سدها مسدود شده که برخی از افراد برای ورود به دریاچه این مسیرها را بازگشایی می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای اطراف سدهای استان اعلام شده، شناکردن در سدها و تاسیسات آبی ممنوع است، گفت: در زیر آب ذخیره شده پشت سد شرایطی حاکم است که متاسفانه موجب غرق شدگی شناگران می‌شود.

مدیرعامل شرکت‌ آب‌منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: شنا کردن در سد هیچ شباهتی به شنا در دریا ندارد و در دریا هر چه پیش می‌روی، سطح آن گودتر می‌شود اما در سد اینگونه نیست و کف آن ممکن است گل و لای و برآمدگی و فرورفتگی باشد و همین عامل خطر برای شناگر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برخورد شناگر به شاخ و برگ ها و اجسام کوچک و بزرگ، می تواند خطر آفرین باشد که باعث می شود تا شناگر جان خود را از دست دهد.

ضروری با بیان اینکه تاسیسات آبی استان محل مناسبی برای شنا کردن نیست، افزود: از هموطنانی که حاشیه سدها را برای تفریح انتخاب می‌کنند، درخواست داریم به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده خود، به نشانهای هشدار دهنده و هشدار ماموران سدها توجه بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: هر ساله با گرم شدن هوا برخی افراد اقدام به شنا در سدها و تاسیسات آبی می‌کنند اما امسال با کاهش بارندگی خطر شنا در سدها چندین برابر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه حتی یکبار شنا در سد هم، ممکن است افراد را به کام مرگ بکشاند، افزود: به افراد توصیه می‌شود، به جای شنا کردن در پشت سدها، به سراغ استخرها رفته و مکان هایی که برای شنا کردن فراهم شده را انتخاب کنند تا دچار مشکل نشوند.

 

کدخبر: 791741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟