ضرورت اجرای خط پدافندی یزد برای رفع تنش آبی استان

به گزارش رکنا از یزد، محمدهادی زاهدی وفا در سفر یکروزه به یزد و بازدید از طرح های آبی این استان درجمع مدیران آب یزد در شرکت آب منطقه ای، با تاکید بر تلاش در تکمیل طرح های نیمه تمام آبی و تامین آب پایداردر استان یزد بر تسریع بر اجرای خط پدافند یزد نیز تاکید جدی کرد و افزود: این پروژه علیرغم تاخیری که داشته است باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: دولت نیز با مشارکت بخش خصوصی  برای حل مشکلات آبی استان همراه مدیران خواهد بود.

زاهدی وفا با اشاره به اولویت برنامه های دولت درحوزه آب گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه آب،برق،گاز،راه آهن و ارتباطات جزو اولویت های دولت هست که باید با همکاری مدیران در همه این حوزه ها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه 4 استان یزد،خوزستان،چهارمحال بختیاری و اصفهان با محدودیت جدی آب روبرو هستند اظهار داشت:برای این ۴ استان کشور،برنامه های خاص کوتاه مدت در نظر گرفته شده  و باید ناهماهنگی، آسیب شناسی و کم کاری های گذشته بررسی و مدیریت بیشتری صورت بگیرد.

زاهدی وفا با اعلام آمادگی برای اجرای انتقال‌ خط دوم آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان اظهار امیدواری کرد با همکاری و همراهی همه مدیران استان و وزارت نیرو بتوانیم به مردم استان این اطمینان را بدهیم که از لحاظ تامین آب شرب دچار بحران نخواهند شد.

شایان ذکر است "زاهدی وفا" در این سفر یکروزه به استان یزد از پروژه های آبی استان از جمله: رینگ آبرسانی شهر یزد، مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی یزد در حال احداث و پروژه پدافندی تامین آب شرب استان در شرایط اضطراری از خط انتقال صنعت بازدید به عمل آورد.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 790722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟