بانوان کردستانی نقش به‌سزایی در تولید محصولات صنایع‌دستی دارند

به گزارش رکنا از کردستان_دهگلان؛  لیلا آژیر روز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی شهرستان دهگلان که به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی انجام شد، اظهار کرد:کردستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع‌دستی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، افزود: صنایع‌دستی در این استان و به‌ویژه شهرستان دهگلان قدمت فراوانی دارد و زنان هنرمند این دیار در این زمینه فعالیت چشمگیری دارند.

او هدف از این بازدیدها را بیان مسائل و مشکلات بانوان فعال در این عرصه عنوان کرد و گفت: اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده بانوان در این کارگاه‌ها قابل تقدیر است.

آژیر یادآور شد:از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در این حوزه حمایت خواهیم کرد چرا که هر چه تولید رونق بیشتری پیدا کند، اشتغال‌زایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، بیان کرد: امیدواریم با همکاری متولیان این حوزه، از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بدسرپرست استفاده شود.

 

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دهگلان نیز در این بازدید، گفت: زنان روستایی این شهرستان همواره در تولید محصولات متنوع صنایع‌دستی پیشرو و پیش‌قدم بوده‌اند.

بهزاد غفوری، اظهار کرد:در این شهرستان درصد بالایی از محصولات صنایع‌‌دستی با هنرمندی زنان در روستاها خلق می‌شود و سهم عمده‌ای از پیکره تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دهگلان، افزود: ثبت‌ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی اقدامی ارزشمند در معرفی توانمندی‌های حوزه صنایع‌دستی این منطقه بود که با همت و تلاش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و هنرمندان فعال انجام شد.

او یادآور شد: به‌منظور توانمندسازی بانوان صنعتگر در این شهرستان دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی به‌‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

غفوری بیان کرد: امیدواریم با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات بانوان فعال در این حوزه، روند تولید صنایع‌دستی رو به رشد و توسعه حرکت کند.

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 790628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟