اجاره دادن کارت و حساب بانکی جرم است

سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار کرد: متأسفانه افراد ناآگاه و بعضاٌ نیازمند با سوءاستفاده عده‌ای سودجو، کارت‌های بانکی خود را در اختیار مجرمین قرار داره  و مبالغی را جهت اجاره از آن ها دریافت می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متأسفانه بعضی از شهروندان به علت وجود مشکلات اقتصادی فریب کلاهبرداران را خورده و اقدام به بازگشایی حساب بانکی و اجاره آن می‌کنند که درنهایت با سوءاستفاده از این حساب بانکی از سوی مجرمان سایبری در محاکم قضایی به‌عنوان مجرم شناخته می‌شوند.

سرهنگ پرسا یادآور شد: شهروندان باید به خاطر بسپارند که از طریق اجاره حساب یا کارت‌بانکی نه‌تنها در سایت‌های قمار و شرط‌بندی بلکه موارد مجرمانه دیگری مثل پول‌شویی، کلاه‌برداری‌های مالی، فرار مالیاتی و… نیز امکان‌پذیر است که هرکدام از این جرایم مجازات خاص خود را دارد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می‌شود بر عهده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل‌قبول نیست.

سرهنگ پرسا خاطرنشان کرد: هم‌وطنان می‌توانند آخرین و بروز‌ترین آموزش‌های لازم در راستای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری  اعلام نمایند.

 

کدخبر: 790519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟