ازظرفیت هنر و رسانه برای احیای فریضه زکات استفاده شود

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین جلسه شورای زکات استان که با حضور رییس کمیته امداد کشور برگزار شد، گفت: گزارش ارائه شده و افزایش ۱۵ درصدی پرداخت زکات در کردستان علیرغم خشکسالی‌ها و کاهش محصولات کشاورزی، نشان دهنده اهتمام و تعهد مردم استان در عمل به فریضه دینی زکات است.

وی خاطرنشان کرد: شورای زکات چند مولفه دارد که یکی تشکیل به موقع جلسات است و دیگری اینکه جلسات موثر و با برنامه‌ریزی باشد و منتج به نتیجه شود.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: در سال‌های اخیر علیرغم توجه ویژه‌ای که نسبت به شورای زکات شده، اما اطلاع رسانی کافی انجام نشده است.

وی با یادآوری اهمیت پرداخت زکات در فرهنگ اسلامی، افزود: اگر این مهم به صورت هنرمندانه و در قالب هنر و رسانه به خوبی تبیین شود قطعاً در افزایش پرداخت موثر خواهد بود کما اینکه هر جا هنر به کمک ما آمده موفق بوده‌ایم.

قائم مقام شورای زکات استان در ادامه اظهار داشت: می‌توانیم در راستای فرهنگ سازی پرداخت زکات برای جامعه هدف بویژه کشاورزان، این فریضه را در قالب‌های هنری و رسانه‌ای، بهتر تبیین کنیم.

وی خواستار هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های ذیربط در راستای جمع‌آوری زکات شد و گفت: پرداخت زکات علاوه بر اینکه یک وظیفه قانونی است یک فریضه دینی هم هست.

در ا‌دامه این شورا، رییس کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه مردم حق دارند بدانند زکات پرداختی آنها در کجا هزینه می‌شود، گفت: طبق مصوبه شورای مرکزی زکات کشور، باید ۶۰٪ از زمات جمع آوری شده بر سر سفره نیازمندان بنشیند اما با توجه نیاز نیازمندان این رقم در سال گذشته ۸۰٪ بوده و ۲۰٪ نیز در هزینه‌های عمرانی صرف شده است.

مرتضی بختیاری افزود:تمام تلاش ما این است که مدیریت شورای زکات، به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها سپرده شود.

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 790118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟