ایران با ۱۲ سهمیه در مسابقات دوومیدانی کلمبیا شرکت می کند

به گزارش رکنا از لرستان، سیاووش سپهوند، اظهار کرد: مسابقات جهانی کلمبیا مردادماه امسال برگزار می شود و باتوجه به کسب ۹ سهمیه در مسابقات جهانی سال گذشته کنیا و کسب سه سهمیه جدید، ایران حضور موثری در این رقابت ها خواهد داشت.

وی بیان کرد: ورزشکارانی که شانس حضور در لیگ جوانان کشور را دارند باید با ثبت رکورد، حدنصاب مجوز ورود را دریافت کنند که در این راستا رقابت های بین المللی ترکیه و قزاقستان برای انتخابی تیم ملی جوانان برگزار می شود.

سپهوند اضافه کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در ۲سال گذشته موفق به اجرای برنامه های منسجم رشته ورزشی دو و میدانی نشده ایم و اکنون با بهبود شرایط، تعطیلی مدارس در فصل گرما همچنین برقراری دوباره مسابقات آموزشگاه ها و کانون های استعدادیابی در آموزش و پرورش، تابستان امسال برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات کشوری با روش جدید در دستور کار قرار دارد ادامه داد: روند افزایش ۲برابری سهمیه های استانی در سال گذشته، برای امسال نیز انجام می شود و محدودیتی برای حضور نوجوانان در رقابت های مختلف وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کشف استعدادهای ورزشی در اولویت است افزود: اوایل تابستان امسال مسابقات انواع پرتاب‌، در شلمزار استان چهارمحال و بختیاری، رکورد گیری جوانان در گلستان و رقابت های قهرمانی نوجوان کشور در گرگان برگزار خواهد شد.

سپهوند اظهار کرد: همچنین برنامه ویژه برای فعالیت مدرسه های استعدادیابی دوومیدانی در سراسر کشور اجرایی می شود که در این راستا مسابقات استعدادیابی باهمکاری آموزش و پرورش برگزار و پشتوانه خوبی برای تیم های دوومیدانی کشور معرفی می شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات ۶گانه افزود: مناطق مختلف کشور به ۶ گروه تقسیم شده اند که مسابقات هرگروه به میزبانی یک استان برگزار می شود.

سپهوند اضافه کرد: روسای هیات های ورزشی سراسر کشور باید در اعزام تیم ها به رقابت های مختلف تلاش کنند و از وزیر ورزش و جوانان نیز انتظار داریم این رشته ورزشی را به صورت ویژه حمایت کند.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 790102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟